۴ اسفند ۱۳۹۷، ۸:۳۹
کد خبر: 83218884
T T
۰ نفر
دانش آموزانی كه با كاشت و فروش درختان، مدرسه را تجهیز كردند

بجنورد- ایرنا- دانش آموزان روستای باش محله فاروج كه در هفته درختكاری چهار سال پیش 10 اصله صنوبر را كاشته بودند پس از به ثمر رسیدن این نوع درختان تجاری و فروش آنها مدرسه خود را تجهیز كردند.

رئیس اداره منابع طبیعی فاروج روز شنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: درختان گونه صنوبری كه رشد سریعی دارند در مدارس روستای باش محله كاشته شد و بعد از به ثمر رسیدن، این درخت ها برای زراعت چوب فروش رفت و پول آن را برای نوسازی مدرسه و خرید تجهیزات و امكاناتی كه نیاز بود هزینه شد.
امیر بتوئی گفت: امسال هم این مدارس متقاضی دریافت این گونه است و علاوه برآن، برای كمك به اقتصاد مدرسه به عنوان پایگاه مولد علم، 100 اصله گونه صنوبر در فضای دبیرستان شبانه روزی فضیلت شهر فاروج كاشته می شود.
وی گفت: این گونه از صنوبر كه رشد سریعی هم دارد بعد از چند سال به مرحله اقتصادی شدن می رسد و قابل استفاده در صنایع چوب می شود كه مدارس می توانند از این ظرفیت استفاده كنند.
وی یادآورشد: پارسال پنج هزار اصله از این نوع صنوبردر هفته منابع طبیعی برای توسعه زراعت چوب در شهرستان توزیع شد كه امسال این رقم دوبرابر شده و 10 هزار اصله توزیع می شود.
وی افزود: در بخش نهضت سبز هم مثل هر سال توزیع نهال های غیرمثمر نظیر كاج، سرو، زبان گنجشك و... در بین متقاضیان توزیع می شود.
شهرستان فاروج در اجرای طرح زراعت چوب در استان پیشگام است.
صنوبر درخت دارای ریشه‌های سطحی بوده ولی رشد آنها بسیار عالی است و دركمتر از15 سال به ارتفاع 25 متر می رسد.
صنوبرها از نظر رده بندی گیاهی، متعلق به جنس صنوبر و خانواده بیدیان می باشند. چوب صنوبرها در صنایع كبریت سازی، نئوپان، فیبر، جعبه سازی و غیره استفاده می شود.
این درختان سریع الرشد، 15 – 10 برابر درختان جنگلی چوب تولید می كنند و از نظر گونه متنوع هستند. صنوبرها در منطقه‌های آب و هوایی مختلف قابل كشت می باشند و از خود سازگاری نشان داده اند.
7187/ 6042

سرخط اخبار استان‌ها