۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۰۲
کد خبر: 83216087
T T
۰ نفر
4 هزار دانش آموز تبريزي در همايش ملي حفظ قرآن شركت مي كنند

تبريز- ايرنا - معاون پرورشي اداره كل آموزش و پرورش آذربايجان شرقي اعلام كرد: 4000 دانش آموز تبريزي در همايش ملي حفظ جزء سي ام قرآن كريم شركت مي كنند.

طاهر علمي در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اينكه اولين هفته اسفند ماه هفته كانون هاي فرهنگي و تربيتي نام گذاري شده است، گفت: همايش ملي حفظ جزء سي ام قرآن كريم در پنجم اسفند برگزار مي شود.
وي با اشاره به اهميت برنامه هاي تربيتي در سند تحول بنيادين آموزش و پرورش بيان كرد: از زمان تشكيل امور تربيتي، به منظور تقويت سرمايه ها و ذخاير انقلاب در شان جمهوري اسلامي از متون ديني استفاده مي شود.
وي با بيان اينكه يكي از مهمترين فعاليت هاي امور تربيتي، اجراي برنامه هاي قرآن، عترت و نماز است، گفت: امسال برنامه ملي حفظ جزء سي ام در مدارس كشور اجرايي مي شود كه بر اساس ابلاغ وزارت آموزش و پرورش سهم استان آذربايجان شرقي۷۰ هزار نفر بود كه با تلاش مسئولان اين تعداد به ۲۱۳ هزار نفر افزايش يافت.
علمي با بيان اين كه اين تعداد، يك سوم جمعيت دانش‌آموزي استان را تشكيل مي دهد، گفت: همايش بزرگ چهار هزار نفري دانش آموزي در مصلاي بزرگ امام (ره) برگزار مي شود.
معاون پرورشي و فرهنگي آموزش و پرورش استان افزود: از نواحي پنجگانه تبريز 800 نفر دانش آموز دختر از هر ناحيه با لباس متحدالشكل در اين همايش شركت مي كنند و در حاشيه اين همايش نمايشگاه هاي مختلفي نيز برپا مي شود.
علمي ادامه داد: 'دانش آموزان پايه هاي پنجم و ششم ابتدايي در اين همايش شركت خواهند كرد.
وي از حضور مديركل قرآن و عترت و نماز كشور در اين همايش خبر داد و اضافه كرد: چهار سوره قدر، تين، زلزال و ماعون در اين همايش به صورت گروهي خوانده مي شود.
معاون پرورشي و فرهنگي آموزش و پرورش استان گفت: در مناطق استان نيز همايش‌هاي مختلفي از جمله همايش ۳۰۰۰ نفري دانش آموزان مراغه و يا ۱۵۰۰ نفري دانش آموزان ميانه و ۱۲۰ محفل انس با قرآن برگزار شده است.
وي همچنين از برگزاري آيين تجليل از كانون هاي فرهنگي و تربيتي آموزش و پرورش استان در ششم اسفند ماه خبر داد.
علمي گفت: كانون ها، مكمل مدارس و مكاني براي تقويت شخصيت و خودباوري و تربيت اجتماعي دانش آموزان هستند.
وي، تحكيم وحدت در جامعه، هدايت فرهنگي و اثر بخشي فعاليت هاي رسمي را از جمله اهداف كانون هاي فرهنگي تربيتي عنوان كرد و افزود: با توجه به اهداف كانون ها، دانش آموزان با ارزش هاي ماندگار فرهنگي آشنا مي شوند.
معاون پرورشي و فرهنگي آموزش و پرورش آذربايجان شرقي ادامه داد: كانون ها با هدف اين كه در كنار برنامه درسي، مهارت زايي و اشتغال نيز ايجاد شود به وجود آمده است.
علمي اضافه كرد: كانون محل تحول و محلي براي كارآموزي است، بنابراين كارگاه هاي مهارت آموزي از جمله كارگاه هاي علمي، ادبي، هنري، ورزشي، اجتماعي، قرآني و خبري در اين كانون ها برگزار مي شود.
وي با اشاره به برنامه هاي آموزش و پرورش استان در هفته كانون هاي فرهنگي و تربيتي گفت: در طول اين هفته برنامه‌ متمركز تجليل از عملكرد كانون ها در ۶اسفند ماه در كانون ناحيه ۴تبريز برگزار مي‌شود.
9917/3071

سرخط اخبار استان‌ها