۲۶ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۵۸
کد خبر: 83172815
T T
۰ نفر
110 كيلومتر از محورهاي مواصلاتي آذربايجان غربي آسفالت و لكه گيري شد

اروميه- ايرنا- مديركل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي آذربايجان‌غربي گفت: امسال 110 كيلومتر از محورهاي مواصلاتي استان روكش آسفالت و لكه گيري شده كه براي اين منظور 373 ميليارد ريال هزينه شده است.

ارسلان شكري روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: روكش و لكه گيري 27 كيلومتر و 700 متر از اين محورهاي مواصلاتي مربوط به راه‌هاي روستايي و مابقي در آزاد راه‌ها، بزرگراه‌ها و راه‌هاي اصلي و فرعي بوده است.
وي اظهار داشت: بيشترين روكش آسفالت جاده‌اي آذربايجان غربي طي سال جاري در محورهاي مواصلاتي شهرستان اروميه انجام گرفته كه در اين راستا 39 كيلومتر از محورهاي اين شهرستان روكش آسفالت شدند.
وي ادامه داد: راه ‌هاي روستايي دارغالو، جانوسلو، گلمرز، الياس‌آباد و محمودآباد به مبارك‌آباد و راه‌هاي اصلي اروميه- اشنويه، محور اروميه - تبريز و راه ‌هاي فرعي 14شهيد، راژان، زيوه و انهر، سه‌راهي 14 شهيد از محورهاي مواصلاتي اروميه هستند كه امسال لكه گيري و روكش آسفالت شد.
وي بيان كرد: امسال علاوه بر اروميه عمليات روكش آسفالت در شهرستان هاي سلماس، ماكو، مياندوآب، سردشت، نقده، خوي، مهاباد، چايپاره، اشنويه و پيرانشهر انجام شده است.
مدير كل راهداري و حمل و نقل جاده اي آذربايجان غربي گفت: با برنامه ريزي هاي انجام شده در سال آينده نيز به ترتيب نياز و اولويت 300 كيلومتر از محورهاي مواصلاتي استان لكه گيري و روكش آسفالت مي شود.
به گزارش ايرنا، حفظ و نگهداري راه هاي مواصلاتي، لكه گيري و روكش آسفالت جاده ها از جمله مهمترين وظايف اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي است.
آذربايجان غربي بيش از 12 هزار كيلومتر جاده دارد كه هشت هزار و 500 كيلومتر آن روستايي و بقيه جاده اصلي، فرعي و بزرگراه است.
8137/ 3020

سرخط اخبار استان‌ها