۲۲ آبان ۱۳۹۷، ۱۷:۴۶
کد خبر: 83098547
T T
۰ نفر

عملیات داعش علیه روسیه در تاجیكستان خنثی شد

۲۲ آبان ۱۳۹۷، ۱۷:۴۶
کد خبر: 83098547
عملیات داعش علیه روسیه در تاجیكستان خنثی شد

تهران - ایرنا - مقامات امنیتی تاجیكستان می‌گویند كه یك گروه تروریستی از داعش كه قصد انفجار پایگاه نظامی 201 ارتش روسیه مستقر در جنوب دوشنبه را داشتند، بازداشت كرده‌اند.

به گزارش روز سه شنبه منابع خبری محلی منصور خان عمر اف معاون كمیته امنیت ملی تاجیكستان گفت: داعش برای انجام چنین عملیات تروریستی اكثر نیروهای خود را از طریق اینترنت جذب كرده بود و این افراد از طریق شبكه‌های آنلاین بیعت و وفاداری خود با داعش را اعلام كرده‌اند.
به گفته عمر اف؛ نیروهای داعش كه قصد عملیات تروریستی را داشته‌اند در هفته گذشته بازداشت شده‌اند و در زمان بازداشت تعداد زیادی از مواد منفجره و دستگاه‌های انفجاری در مقر عملیاتی این گروه به دست آمد.
یكی از مقامات امنیتی تاجیكستان گفت، افراد دستگیر شده نیت منفجر كردن پایگاه 201 روسیه در شهر دوشنبه پایتخت تاجیكستان را داشته‌اند.
به گفته منابع خبری، عملیات تروریستی مذكور به رهبری فردی به اسم «سهراب» ساكن ناحیه «وحدت» بوده كه سابقه حضور در جنگ سوریه را داشته و طی بازجویی‌های اولیه وی هدف این عملیات را انتقام از حضور نیروهای نظامی روسیه در سوریه و سركوب مسلمانان در كشور روسیه بیان كرده است.
تابستان امسال نیز دادگاه عالی تاجیكستان 10 نفر را به اتهام آماده سازی حمله تروریستی به انفجار پایگاه نظامی 201 ارتش روسیه به 7 تا 26 سال زندان محكوم كرده بود.
پایگاه 201 روسیه در تاجیكستان بزرگ‌ترین پایگاه نظامی این كشور در مناطق برون مرزی با داشتن هفت هزار نیروی نظامی به‌حساب می‌آید. بر اساس توافق‌های دوطرفه میان مسكو و دوشنبه این پایگاه تا سال 2042 در كشور تاجیكستان مستقر خواهد ماند.
آساق**9473**1663**

سرخط اخبار جهان