۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۳:۲۹
کد خبر: 82901290
T T
۰ نفر

السیسی:راه حل بحران سوریه سیاسی است

۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۳:۲۹
کد خبر: 82901290
السیسی:راه حل بحران سوریه سیاسی است

الجزیره-ایرنا- «عبدالفتاح السیسی » رئیس جمهوری مصر امروز یكشنبه در دیدار «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه در مورد بحران در سوریه گفت:این بحران باید از طریق سیاسی حل شود.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری «المصدر» السیسی افزود: بحران در سوریه باید به گونه ای حل شود كه ضمن حفظ یكپارچگی ارضی این كشور خواسته های مردم تحقق یابد و درد و رنج ها در این كشور به پایان برسد.
السیسی در این دیدار در خصوص اوضاع لیبی نیز گفت: باید هرچه زودتر و پیش از پایان یافتن سال جاری میلادی در لیبی انتخابات برگزار شود.
رئیس جمهوری مصر افزود: اوضاع لیبی بر امنیت و ثبات كل منطقه دریای مدیترانه تاثیر می گذارد.
وی همچنین تاكید كرد: تروریسم دشمن نخست انسانیت است و مصر تلاش زیادی برای ریشه كنی آن انجام می دهد.
وزیر خارجه فرانسه نیز گفت: كشورش برای تبادل تجربه با مصر در زمینه ساخت شهرهای جدید آمادگی دارد و علاقه مند است در زمینه مسائل مختلف منطقه با مصر مشورت كند.
لودریان امروز یكشنبه وارد قاهره شد و با رئیس جمهوری و وزیر خارجه این كشور دیدار و گفت و گو كرد.
بحران سوریه از سال 2011 با دخالت كشورهای غربی و عربی از جمله عربستان سعودی آغاز شد.
دولت سوریه با حمایت نیروهای مقاومت موفق شده است تاكنون بخش های وسیعی از خاك این كشور را از اشغال تروریست ها آزاد كنند. تاكنون در ژنو برای حل بحران سوریه چندین نشست برگزار شده است كه با كارشكنی عربستان سعودی و برخی از كشورهای غربی و آمریكا این نشست ها بدون هیچ نتیجه ای پایان یافته است.
سازمان ملل متحد خواستار گفت و گوهای سوری – سوری برای پایان بحران این كشور است.
لیبی از زمان سقوط حكومت 'معمر قذافی' در سال 2011 دستخوش جنگ و ناآرامی است. این هرج و مرج باعث تقویت گروه های تندرو و تروریستی در این كشور شده و 'داعش' نیز با شكست های پیاپی در عراق و سوریه سعی در تقویت جایگاه خود در این كشور دارد.
اكنون دو دولت در لیبی وجود دارد، دولت وفاق ملی به ریاست 'فایز السراج' در طرابلس كه مورد حمایت جامعه جهانی است و دیگری 'دولت طبرق' در شرق لیبی (دولت موقت) به ریاست 'عبدالله الثنی'. ژنرال حفتر فرمانده ارتش این كشور نیز شخصیتی قدرتمند و مورد تایید پارلمان لیبی است.
مصر، از ژنرال خلیفه حفتر حمایت می كند كه به عنوان رقیب سرسخت «فایز السراج» رئیس دولت وفاق ملی لیبی شناخته می شود.
شبك**خاورم **2041**1708

سرخط اخبار جهان