مقاومت چون ققنوس برخاسته از خاکستر است/توصیه اتمی سناتور آمریکایی نشانه عجز اسرائیل

تهران- ایرنا- یکی از تحلیلگران جهان عرب با اشاره به توصیه سناتور جمهوریخواه آمریکا به تل آویو برای حمله اتمی به نوار غزه، آن را نشانه سرخوردگی و شکستی دانست که رژیم صهیونیستی و حامیانش در این منطقه به آن گرفتار شده اند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از رای الیوم، «عبدالسلام بنعیسی» تحلیلگر مغربی با اشاره به اظهارنظر اخیر «لیندسی گراهام» درباره ضرورت حمله اتمی رژیم صهیونیستی به نوار غزه افزود: چرا گراهام دعوت به حمله اتمی کرده است؟ فایده آن چیست؟ به فرض آنکه مقاومت غزه و ساکنان آن را از بین بردید و به فرض اینکه تاثیرات به کارگیری سلاح اتمی به دیگر اراضی فلسطینی که میلیون ها صهیونیست در آن ساکن هستند، نرسد، با مقاومت فلسطین در کرانه باختری چه می‌کنید؟ گراهام چه نسخه ای برای آن دارد؟

این تحلیلگر بیان کرد: درباره مقاومت لبنان چه نسخه ای دارید، به ویژه اینکه مدتهاست خاری در چشم صهیونیست‌هاست؟ آیا مقاومت لبنان بیش از ۲۰۰ هزار نفر را از شمال فلسطین اشغالی فراری نداده است؟ اسرائیل باید برای رهایی از مقاومت لبنان هم از بمب اتمی استفاده کند؟ با مقاومت یمن چه می‌کند که اجازه عبور کشتی‌های حامل کالا به سمت سرزمین های اشغالی را از دریای سرخ نمی ‌دهد؟ آیا ناوهای جنگی آمریکایی و انگلیسی از سوی یمنی‌ها هدف قرار نمی‌گیرد و عبور و مرور از باب المندب سخت و آکنده از خطر نشده است؟ آیا یمن در حال جنگ با آمریکا و انگلیس و اسرائیل در راستای یاری به غزه نیست؟

وی ادامه داد: با مقاومت عراق چه خواهد کرد؟ آیا مقاومت عراق حمله پهپادی و موشکی به سمت شهرها و مراکز صهیونیستی ندارد؟ آیا توصیه گراهام حمله اتمی به مقاومت عراق برای متوقف کردن حمایت آن از فلسطینیان است؟ با ایران و سوریه به عنوان دو کشور حامی مقاومت چه خواهد کرد؟ آیا باید این دو را هم هدف حمله اتمی قرار دهد؟ رژیم غاصب برای پیروزی کامل چه تعداد بمب اتمی نیاز دارد؟

بنعیسی این اظهارات گراهام را نشان از سرخوردگی سردمداران واشنگتن و ناکامی آنها در جنگ غزه و نشانه فرو رفتن رژیم صهیونیستی در باتلاق، دانسته به ویژه که تل آویو تصور یپروزی آسان و حتمی در جنگ غزه داشت.

وی اضافه کرد: آمریکا حمایت تمام عیار مالی، سیاسی، رسانه ای و تسلیحاتی از رژیم صهیونیستی به عمل آورده و برای صهیونیست‌ها وقت خریده تا بتوانند بر مقاومت غلبه کنند و اسیرانشان را برگردانند و مزدوران خود را در غزه به جای مقاومت بر سرکار آورند، اما ارتش این رژیم در ماموریت محوله از سوی نتانیاهو، آمریکایی ها و غربی ها ناکام مانده است.

این تحلیلگر مغربی تاکید کرد: آنچه به شدت صهیونیست‌ها و حامیان غربی و آمریکایی آنها را آزار می‌دهد و خواب را از دیدگانش ربوده، این است که مقاومت در ماه هشتم جنگ و در آستانه حمله رژیم صهیونستی به شهر رفح، همانند ققنوس برخاسته از خاکستر و همانند هفتم اکتبر گذشته با قدرت در حال جنگ است و ژنرال‌ها و سیاستمداران صهیونیست را به وحشت انداخته است.

وی افزود: اظهارات گراهام نشان از درماندگی تل آویو و واشنگتن دارد، زیرا اگر آنها در آستانه نابودی مقاومت بودند و اگر گرفتاری اسرائیل و آمریکا در غزه نبود و رژیم صهیونیستی و حامیان آمریکایی آن احساس تهدید موجودیتی برای این رژیم نداشتند، گراهام این موضع گیری را نمی‌کرد. این اظهارنظر نشان از سرخوردگی و هراس از آغاز شکست دشمن صهیونیست دارد.

بنعیسی همچنین موضع کشورهای عربی سازشکار را مایه تعجب دانست و گفت: کشورهای عربی به گونه ای عمل می‌کنند که گویا رژیم صهیونیستی پیروز است. همه پیشنهادهای حکام عرب به نفع رژیم صهیونیستی است.

به گزارش ایرنا، بتازگی گراهام ضمن مقایسه حمله به نوار غزه با حمله اتمی آمریکا به هیروشیما و ناکازاکی گفت: به اسرائیل هر بمبی را که برای پایان دادن به جنگ نیاز دارد، بدهید.

این سناتور ایالت کارولینای جنوبی در مصاحبه با شبکه «ان‌بی‌سی نیوز» اظهار کرد: ما وقتی که پس از حمله «پرل هاربر» با تخریب مواجه شدیم و با آلمان ها و ژاپنی‌ها جنگیدیم، تصمیم گرفتیم که با بمباران هیروشیما و ناکازاکی با سلاح‌های هسته‌ای به جنگ پایان دهیم. این تصمیم درستی بود.

وی افزود: به اسرائیل بمب‌هایی را که برای پایان دادن به جنگ نیاز دارد، بدهید. آنها نباید شکست بخورند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha