۲۵ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۰۹
کد خبر: 82831652
T T
۰ نفر
50روستاي ريگان در محاصره شنهاي روان / قطع برق 13روستا

كرمان - ايرنا-توفان شديد شن به همراه ريزگردها كه ريگان در شرق استان كرمان را از روز گذشته در برگرفته موجب شده تا ضمن قطع برق 13روستا تعداد 50روستاي اين شهرستان در محاصره شن هاي روان قرار گيرد.

فرماندار ريگان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: علاوه بر مسدود شدن اغلب راههاي روستايي و قطعي برق ، دستگاه پايش غلظت ريزگردهاي اين شهرستان هم از كار افتاده و قطع شده است .
امين باقري با اشاره به اينكه بر اثر غلظت ريزگردها ناچار به تعطيلي مدارس تمام مقاطع تحصيلي شده ايم اظهار داشت : صبح امروز تعداد 13نفر براثر مشكلات تنفسي راهي مراكر درماني شدند.
وي همچنين گفت : توفان شن به همراه ريزگردها علاوه براينكه موجب كاهش ديد افقي و كندي عبور ومرور در محورهاي ارتباطي خسارت هنگفتي را هم به فضاي سبز شهري ، مزارع و باغات شهرستان وارد كرده است .
وي با تاكيد بر اينكه هم اكنون هيچ ارتباطي با 50روستاي در محاصره شنهاي روان وجود ندارد افزود: به علت وضعيت بحراني پيش امده تمامي دستگاهي اجرايي و ستاد بحران شهرستان در حالت آماده باش قرار دارند .
براساس اين گزارش توفان شن همچنين موجب مسدود شدن راه ارتباطي و محور ترانزيتي ريگان استان كرمان به چابهار استان سيستان و بلوچستان شده است .
ريگان كانون بحران فرسايش بادي تامركز استان 285كيلومتر فاصله دارد
خبرنگار : موسي ملائيان ** انتشار : بهنام احمدي
7442/ 5054