۲۷ دی ۱۳۹۶، ۱۳:۲۴
کد خبر: 82798965
T T
۰ نفر
800 نفر در خراسان جنوبی متقاضی نوسازی بافت فرسوده شدند

بیرجند - ایرنا - رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره كل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: با وجود اینكه حدود سه سال از اجرایی شدن پرداخت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده در استان می گذرد اما تاكنون فقط 800 متقاضی به بانك ها معرفی شده اند.

غلامرضا جلالیان پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینكه از این تعداد 600 نفر موفق به عقد قرارداد و دریافت وام شدند ادامه داد: هر سال تعداد متقاضیان این تسهیلات از سهمیه استان كمتر بوده و استقبال رضایتمندی وجود نداشته است.
وی بیان كرد: صاحبان منازل مسكونی بیرجند مركز استان می توانند از تسهیلات 40 میلیون تومانی و سایر شهرستان ها از تسهیلات 30 میلیون تومانی برای بازسازی خانه های خود استفاده كنند.
وی استفاده از تسهیلات بازسازی بافت فرسوده را امتیاز خوبی برای استفاده از تسهیلات مسكن دانست و گفت: متقاضیان می توانند بدون سپرده و با ارایه پروانه و مدارك مورد نظر شهرداری بدون هزینه بلافاصله وام دریافت كنند.
رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره كل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اضافه كرد: این در حالیست كه اگر قرار باشد مردم از وام مسكن استفاده كنند باید سپرده داشته یا حداقل یكسال انتظار بكشند یا اوراق تقدم وام بگیرند تا از طریق آن وام دریافت كنند.
وی وسعت بافت فرسوده استان خراسان جنوبی را 491 هكتار اعلام كرد و گفت: بافت فرسوده بیرجند 164 هكتار بود كه در مصوبه جدید به 230 هكتار افزایش یافته است.
جلالیان پور اظهار كرد: براساس مطالعاتی كه توسط مشاوران بافت فرسوده سال گذشته انجام شد با در نظر گرفتن آیتم های بافت فرسوده به لحاظ روزآمدی، نفوذ ناپذیری، ناپایداری و غیره بر سطح بافت فرسوده بیرجند افزوده شد.
وی اظهار امیدواری كرد: با اطلاع رسانی مناسب ساكنان بافت های فرسوده استان هرچه سریعتر نسبت به زیباسازی و نوسازی محل سكونت خود اقدام كنند.
با توجه به وجود گسل های فعال و متعدد در استان خراسان جنوبی، نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسكونی غیرمقاوم، راهكار اصلی مقابله با حوادث طبیعی و الزامی است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
كانال تلگرام: irnabirjand
7557*3028
خبرنگار: رقیه محمدی * انتشار: رسول محمدحسنی