۲۴ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۴۷
کد خبر: 82731488
T T
۰ نفر
ارسال 600 ميليون ريال كمك نقدي وغيرنقدي از نهاوند به مناطق زلزله زده

نهاوند - ايرنا - فرماندار نهاوند گفت: 600 ميليون ريال كمك نقدي وغيرنقدي از اين شهرستان در 2 روز گذشته به مناطق زلزله زده ارسال شده است.

كريم حميدوند روز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: اين كمك هاي مردمي شامل 440 تخته چادر، 800 عدد پتو، 50 ميليون ريال پول نقد و 350 ميليون ريال كمك هاي غير نقدي شامل بيست تن سيب خوراكي ،آب معدني ، خرما، نقل، تن ماهي، كلوچه و نان است كه به استان كرمانشاه ارسال شده است.
وي با بيان اينكه علاوه بر اين، كمك هاي مردمي با مجوز هلال احمر به صورت روزانه جمع آوري و به مناطق زلزله زده ارسال مي شود گفت: براي جمع آوري كمك هاي مردمي پنج پايگاه شهري در ميادين شهر با مسئوليت هلال احمر ايجاد شده و مردم مي توانند كمك هاي خود را از اين طريق به دست آسيب زدگان زلزله استان كرمانشاه برسانند.
حميدوند افزود: علاوه بر كمك هاي نقدي و غير نقدي تاكنون دو تيم شامل متخصص برق از امور برق نهاوند و يك تيم ايمني از مركز بهداشت و درمان از شهرستان نهاوند در همان ساعات اوليه وقوع زلزله به مناطق زلزله زده اعزام شده است.
وي اظهار كرد: اين شهرستان براي هر گونه كمك اعم از نيروي انساني ، فني ، امدادي و پزشكي به مناطق زلزله زده آمادگي دارد و با توجه به آماده باش بودن ستاد مديريت بحران شهرستان تمامي عوامل ستادي اعم از درماني ، فني ، بهداشتي و امدادي مي توانند در صورت نياز در مناطق زلزله زده حضور داشته باشند.
رئيس ستاد مديريت بحران نهاوند از مردم خواست تا كمك هاي مورد نياز براي زلزله زدگان را به هلال احمر، سپاه و يا كانون هاي مساجد و تيم هاي مستقر در خيابان اصلي شهر تحويل دهند و از دادن اقلام كمكي به افرادي كه به طور شخصي به درب منازل مراجعه مي كنند خود داري كنند.
حميدوند گفت: عده اي سود جو كه در اين شرايط در حال سوء استفاده از عواطف و احساسات مردمي هستند ممكن است به درب منازل مراجعه كنند كه مردم در صورت مشاهده علاوه بر تحويل ندادن اقلام به اين افراد، به ماموران انتظامي و آگاهي گزارش دهند تا با آنان برخورد شود.
به گزارش ايرنا زمين لرزه شديدي ساعت 21:48 شامگاه يكشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7.3 درجه در مقياس دروني زمين (ريشتر) در ژرفاي 9.33 كيلومتري زمين استان هاي كرمانشاه، ايلام و كردستان و بخش هاي گسترده اي از غرب و شمال غرب كشور را لرزاند.
اين زمين لرزه كه كانون آن جنوب حلبچه عراق نزديك مرزهاي استان كرمانشاه گزارش شده، زيان ها و آسيب هاي زيادي به بار آورده است.
زلزله 7.3 ريشتري يكشنبه شب در استان كرمانشاه تاكنون 530 كشته و هفت هزار و 460 مصدوم داشته است.
اين زلزله به هفت شهرستان و يك هزار و 950 روستاي استان كرمانشاه خسارت وارد كرد.
2087 /7525 خيرنگار: وحيد سيفي** انتشاردهنده: زهرا پيرنيا

سرخط اخبار استان‌ها