۱۸ مهر ۱۳۹۶، ۱:۲۹
کد خبر: 82690718
T T
۰ نفر

كنفرانس پيام امام حسين(ع) در آتن برگزار شد

۱۸ مهر ۱۳۹۶، ۱:۲۹
کد خبر: 82690718
كنفرانس پيام امام حسين(ع) در آتن برگزار شد

آتن- ايرنا- كنفرانسي با عنوان « پيام امام حسين(ع) و ياران با وفايش» دوشنبه با حضور اهل سنت و شيعه در شهر آتن پايتخت يونان برگزار شد.

به گزارش ايرنا، ' مجيد مطلبي شبستري' سفير جمهوري اسلامي ايران در آتن در اين سمينار گفت: امام حسين (ع) و ياران با وفايش در كربلا براي ايجاد وحدت ميان مسلمانان و احياي دين جدش جان خود و فرزندان و اصحابش را در طبق اخلاص گذاشت و بر ماست كه به خواسته و تاكيدات رسول الله(ص) مبني بر وحدت، عمل كنيم.
سفير كشورمان افزود: امام حسين (ع) چراغ هدايت و سفينه نجات است و در همين راستا براي هدايت امت اسلام و بر پايي عدالت و مبارزه با ظلم وجور قيام كرد و اين يكي از پيام هاي مهم قيام امام حسين(ع) است كه بايد همه مسلمانان با چنگ زدن به ريسمان الهي و درس آموختن از قيام سالار شهيدان وحدت و همدلي خود را به نمايش گذاشته تا شياطين نتوانند بر مقدرات جهان اسلام حاكم شوند.
مطلبي شبستري يكي ديگر از پيام هاي قيام امام حسين(ع) را مبارزه با بي عدالتي و مبارزه با كساني كه درصدد ايجاد انحراف در دين مقدس اسلام هستند، دانست و تصريح كرد: امام حسين(ع) الگويي بي نظير براي امروز جهان اسلام، براي آزاد انديشان و آزاديخواهان جهان است و همه اهل بيت عصمت و طهارت (ع) در اين مسير گام بر داشته اند تا ما مسلمانان به عزت و احترام را كه اسلام براي مسلمانان و انسانيت قائل است، برسيم.
' حسين محي الدين قادري' ديگر سخنران اين سمينار كه توسط انجمن برداران اهل تسنن ( منهاج القرآن ) برگزار شد، گفت: اهل بيت هميشه براي احياي دين رسول الله تلاش كرده و از جان خود گذشته اند، اما امام حسين (ع) جان خود، فرزندان و ياران با وفايش را براي ايجاد وحدت و يكپارچگي امت اسلامي در طبق اخلاص گذاشت و به همين دليل هم در قلوب تمام مسلمانان و انسان هايي كه خواهان عدالت و آزادي هستند جاي دارند زيرا فرزندان رسول الله يعني اهل بيت(ع) هدفشان برقراري عدالت، اخوت و برادري بوده است.
وي در ادامه با اشاره به اينكه در بار يزيد به فساد كشيد شده بود و بنام مقدس دين به دين مبين اسلام لطمه مي زد، نيز تصريح كرد: امام حسين (ع) با درايت ويژه اي كه از نبوت و دين جدش به ارث برده بود، به موقع و با گذاشتن از جان خود و فرزندانش عليه فساد آن زمان قيام كرد و اين قيام هميشه زنده خواهد ماند و بهترين الگو براي مسلمانان و آزاد انديشان جهان است.
قادري در ادامه قيام امام حسين (ع) را تاريخي و بي نظير در جهان و تاريخ قلمداد كرد و گفت: امام حسين( ع) با شجاعت و هوشياري تمام در مقابل فساد و ظالمان عصر خود ايستاد و اين درسي است كه بايد همه ما از آن ياد بيگريم و آن را سر لوحه زندگي خود براي داشتن زندگي با عزت به عنوان امت واحد اسلامي قرار دهيم .
سفير پاكستان در يونان نيز قيام كربلا را در تاريخ بشريت منحصر بفرد قلمداد كرد و گفت: پيام قيام امام حسين(ع) انسانيت ، عدالت و حدت بين امت اسلامي بود كه امروز جهان اسلام بيش از هر زماني به آن نياز دارد.
اروپام**462**