۲۳ مرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۲۲
کد خبر: 82631488
T T
۰ نفر

سرنگوني يك پهپاد داعش در سوريه

۲۳ مرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۲۲
کد خبر: 82631488
سرنگوني يك پهپاد داعش در سوريه

تهران-ايرنا- خبرگزاري رسمي سوريه روز دوشنبه در خبري فوري اعلام كرد كه ارتش اين كشور در ادامه عمليات هاي خود عليه تروريست ها در دير الزور، يك پهپاد متعلق به گروه تروريستي داعش را سرنگون كرد.

به گزارش خبرگزاري رسمي سوريه (سانا)، نيروهاي ارتش سوريه مستقر در فرودگاه دير الزور واقع در شرق سوريه، يك هواپيماي بدون سرنشين متعلق به تروريست هاي داعش را سرنگون كردند.
در همين حال، اهالي منطقه ديرالزور موفق شدند ضمن كشتن 10 تروريست، يكي از خودرهاي نظامي آنها را منهدم كنند.
بر اساس اين گزارش، بخش هاي شرقي شهر ديرالزور همچنان در محاصره گروه هاي تروريستي است و ارسال كمك هاي بشر دوستانه به اين مناطق از طريق زميني ناممكن شده است.
اين در حالي است كه وزير دفاع روسيه روز گذشته با اشاره به آزادي كامل شهر «السخنه» در حومه شرقي استان حمص از اشغال داعش، گفت: آزاد كردن منطقه كليدي ديرالزور از اشغال تروريست هاي داعشي در اولويت قرار دارد و در اين منطقه نيروهاي ارتش سوريه براي سومين سال پياپي در برابر داعش مقاومت مي كنند.
وي افزود: ديرالزور نقطه اصلي ساحل فرات است كه آزادي آن تا حدود زيادي به معناي تكميل مبارزه با گروه تروريستي داعش در سوريه خواهد بود.
غرب به رهبري آمريكا و چند كشور عربي شش سال گذشته شعله جنگي را در سوريه روشن كردند و قصد داشتند طي شش ماه بشار اسد رئيس جمهوري سوريه را سرنگون كنند. هرچند اين كشورها در رسيدن به هدف خود ناكام ماندند اما حمايت هاي گسترده اطلاعاتي، مالي و تسليحاتي آنها از گروه هاي تروريستي، سوريه را به يك ويرانه تبديل كرده است. ده ها هزار غيرنظامي به ويژه زنان و كودكان كشته و ميليون تن ديگر آواره شدند.
خاورم**9329** 1144مترجم: ندا بهبودي* انتشار دهنده: عليرضا جباري