۳ تیر ۱۳۹۶، ۱۹:۱۴
کد خبر: 82576678
T T
۰ نفر
نشریه روسی: ترامپ ناتوان از لغو تحریم ها علیه روسیه است

مسكو - ایرنا - هفته نامه روسی آرگومنتی ایفاكتی نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا با وجود تمایل برای لغو تحریم های ضدروسی، ناتوان و در حال از دست دادن اختیارت خود در این زمینه است.

به گزارش ایرنا، آرگومنتی ایفاكتی در تازه ترین شماره خود افزوده است: كاخ سفید شرایط لغو مجازات های روسیه را اعلام كرده و به گفته معاون سخنگوی رئیس‌جمهوری آمریكا، تا زمانی كه مسكو تعهدات مربوط به توقف بحران اوكراین را كامل اجرا نكند، مجازات ها ماندگار است.
در مقاله آمده است: این سخنان اندكی پس از تأیید لایحه تشدید مجازات های روسیه در سنای آمریكا بیان شد. سند از جمله مقرر می‌دارد، اشخاص حقوقی و حقیقی آمریكا حق ندارند با بانك‌های روسیه برای مدت طولانی‌تر از 14 روز معامله كنند و رئیس‌جمهوری آمریكا هم از حق رفع محدودیت‌ها محروم می‌شود.
نشریه روسی در باره اینكه تحریم های جدید تا چه حد برای مسكو دردآور خواهد بود به نقل از ورونیكا كراشنیننیكُوا رئیس انستیتوی مطالعات و ابتكارات سیاست خارجی روسیه، نوشته است كه در این كشور در مورد ترامپ توهم وجود داشت.
كارشناس روس ادامه داده است: اظهارنظر ترامپ در مورد امكان رفع مجازات های روسیه نیز نتیجه بی خبری از روند تصمیم گیری در آمریكا بود.
وی همچنین از بین موثرترین موارد در بسته جدید تحریم های ضدروسی آمریكا، به شدت یافتن محدودیت‌های مربوط به ساخت خطوط لوله انتقال گاز (از روسیه به اروپا) اشاره می‌كند.
از نگاه كراشنیننیكوا، مخالفان ترامپ او را در موقعیتی قرار داده‌اند كه هر تصمیم گیری وی نامناسب خواهد بود و امكان رسیدن به لغو مجازات ها در شرایط كنونی (خودداری از بازپس دادن كریمه به اوكراین) برابر صفر است، هرچند تحریم های اروپایی می‌تواند رفع شود.
در پایان مقاله نشریه روسی نیز آمده است: دیدار روسای جمهوری روسیه و آمریكا در حالی برای آینده نزدیك (نیمه دوم تیرماه) در هامبورگ آلمان پیش بینی شده كه تحریم های جدید ضدروسی، موج جدید تنش در روابط مسكو و واشنگتن ایجاد كرده است.
اروپام*391 انتشار دهنده: هادی مولوی نیا