۲ خرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۳۳
کد خبر: 82542123
T T
۰ نفر

افتتاح مركز رشد كشاورزی و منابع طبیعی صفی آباد

۲ خرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۳۳
کد خبر: 82542123
افتتاح مركز رشد كشاورزی و منابع طبیعی صفی آباد

دزفول - ایرنا - ساختمان مركز رشد كشاورزی و منابع طبیعی صفی آباد روز سه شنبه در دزفول افتتاح شد.

به گزارش ایرنا مركز رشد واحدهای فن آور كشاورزی صفی آباد دزفول دومین مركز رشد شهرستان دزفول و ششمین مركز رشد استان خوزستان می باشد.
سیدحسین محمودی نژاد سرپرست مركز رشد واحدهای فناور كشاورزی صفی آباد در این آئین گفت:مجوز فعالیت یكساله مركز رشد صفی آباد در سال 95 اخذ شد و تفاهم نامه هایی نیز امضا شده كه امیدواریم با اجرای آنها شاهد شكوفایی این مركز باشیم.
به گزارش ایرنا رئیس پارك علم و فناوری استان خوزستان در این آئین گفت :مراكز رشد و فناوری مراكز تولید شغل و ثروت هستند كه باید از آنها به بهترین نحو استفاده شود.
بابك مختاری افزود:یكی از اصلی ترین راهكارها برای تولید اشتغال و ثروت ، حمایت از شركت های دانش بنیان است .
رییس پارك علم و فناوری خوزستان شركت های دانش بنیان را تبدیل كننده دانش به دارایی دانست و گفت:در حال حاضر 2 مركز رشد در دانشگاه آزاد دزفول و مركز آموزش تحقیقات كشاورزی صفی آباد دزفول فعالیت دارند كه هر 2 مركز دور از شهر دزفول واقع اند لذا تامین دفتری در مركز شهر برای این مراكز با هدف سهولت دسترسی ضروری است.
به گزارش ایرنا مدیر مركز تحقیقات كشاورزی صفی آباد دزفول نیز در این آئین كه با حضور معاون استاندار خوزستان برگزار شد گفت:بخش صنعت مرتبط با بخش كشاورزی مغفول مانده است كه باید از مراكز رشد و فناوری برای رفع این كمبود استفاده كرد.
رحیم اسلامی زاده با اشاره به فعالیت 60 ساله مركز تحقیقات كشاورزی صفی آباد افزود:
این مركز با دارابودن محققانی متعهد و مجرب همواره در تولید و تحقیق در سطح كشور مطرح است.
وی افزود:محققان بخش كشاورزی مانند سربازان گمنامی هستند كه در زمینه پیشرفت علمی كشور پیش قدم هستند و بیشترین تلاش خود را می كنند تا تولید كننده از نظر اقتصادی توانمند شود.
اسلامی زاده تحقیقات دانش بنیان را یكی از مسیرهای مراكز تحقیقاتی دانست و گفت: حل مشكلات تولید در عرصه های موجود و تحقیقات فناوری كه منجر به تولید یك محصول می شود از دیگر مسیرهای تحقیقاتی می باشند.
وی به حجم بالای ضایعات بخش كشاورزی در كشور و استان خوزستان اشاره كرد و گفت: واحدهای فناورانه به كمك پارك رشد و فناوری باید تلاش كنند تا این ضایعات را به ثروت و شغل تبدیل كنند و این ظرفیت در استان خوزستان وجود دارد.
مدیر مركز تحقیقات كشاورزی صفی آباد دزفول رویكرد این مركز را رویكرد حفاظتی دانست و گفت:كلیه طرح ها و برنامه های در دست اجرا در این مركز با رویكرد حفظ محیط زیست و حداكثر راندمان در بخش كشاورزی اجرا می شوند.
وی هزینه حمل و نقل علوفه را یكی از مشكلات بخش كشاورزی در دزفول عنوان كرد و افزود:با راه اندازی واحد خوراك دام با همكاری مركز رشد و فناوری استان خوزستان این مشكل تا حدی مرتفع شد زیرا هزینه حمل و نقل علوفه با بهره گیری از دانش جدید بسیار كاهش یافته است.
7278/6068
خبرنگار:رقیه كردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه

سرخط اخبار استان‌ها