۲ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۵۶
کد خبر: 82541665
T T
۰ نفر

تجمع مردم يمن در برابر دفتر سازمان ملل در صنعا

۲ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۵۶
کد خبر: 82541665
تجمع مردم يمن در برابر دفتر سازمان ملل در صنعا

تهران- ايرنا- كميته هماهنگ كننده راهپيمايي غذا و دارو با اشاره به تداوم راهپيمايي اهالي استان هاي جنوبي ازصنعا تا الحديده از تجمع امروز سه شنبه مردم يمن در برابر مقر سازمان ملل در صنعا خبر داد.

به گزارش خبرگزاري يمن(سبا) اين كميته در بيانيه اي با تاكيد براهميت حضور ميليوني مردم يمن دربرابرمقرسازمان ملل در صنعا هدف از اين تجمع را مخالفت با سفر اسماعيل ولد الشيخ فرستاده سازمان ملل به صنعا خواند.
راهپيمايان غذا و دارو كه راهپيمايي خود را از مقر سازمان ملل در صنعا آغاز كرده بودند روز گذشته وارد بندر الحديده شدند.
حسن احمد الهيج استاندار الحديده درمراسم استقبال از راهپيمايان غذا ودارو خواستار بيطرفي بندر الحديده با توجه به اين مساله كه اين بندر متعلق به همه يمني ها و تنها شريان باقي مانده از جنگ براي مردم يمن است، شد.
استاندار الحديده با تقدير از راهپيمايان و اهالي استان هاي جنوبي خواستار ادامه اعتراض هاي مردمي تا توقف كامل تجاوز و رفع محاصره از بندر الحديده شد.
وي تداوم راه پيمايي وورود راه پيمايان به بندر الحديده در روزگذشته را نشان دهنده وحدت مردم براي مقابله با تجاوز و رفع محاصره دانست.
عربستان همراه با چند كشور ديگر از ششم فروردين سال 94 اقدام به تجاوز نظامي به يمن و محاصره زميني ،دريايي و هوايي اين كشور با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادي رئيس جمهوري مستعفي و فراري يمن به قدرت كرد.
اين تجاوز نظامي تاكنون نتيجه اي جز كشتار بيش از 12هزار يمني و زخمي شدن ده ها هزار تن ديگر و همچنين آواره شدن ميليون ها يمني و ويراني زيرساخت هاي اين كشور نداشته است.
خاورم** 1453 ** 1064
مترجم: آمنه دهقان ** انتشار دهنده : فرشاد محسن زاده