۲ فروردین ۱۳۹۶، ۱۰:۱۵
کد خبر: 82470908
T T
۰ نفر
ثبت نام 500 داوطلب انتخابات شوراها در چهارمحال و بختیاری

شهركرد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تعداد داوطلبان ثبت نام شده انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان تا پایان روز دوم به 500 نفر رسید.

جعفر مردانی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود:در پایان دومین روز ثبت نام داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان 285 نفر نام نویسی كردند.
وی گفت: از این تعداد 201 نفر برای انتخابات شوراهای اسلامی روستا در بخشداری ها ثبت نام كردند و 84 نفر نیز با حضور در فرمانداری های 9 گانه استان برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر نام نویسی كرده اند.
به گفته وی در دومین روز از ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در چهارمحال و بختیاری 9نفر از بانوان ثبت نام كردند.
به گفته وی، در روز نخست نیز 215 داوطلب انتخابات شوراهای اسلامی در چهارمحال و بختیاری ثبت نام كرده بودند كه در 2 روز نخست در مجموع 500 داوطلب حضور خود را برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان اعلام كرده اند.
وی گفت: نام نویسی از داوطلبان از ساعت 8 تا 16در فرمانداری ها و بخشداری ها انجام می شود.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ثبت نام داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از روز دوشنبه سی ام اسفندماه سال 95 همزمان با سراسر كشور در این استان اجرایی شد.
وی افزود: نام نویسی از داوطلبان شركت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در فرمانداری های 9 گانه و بخشداری های استان انجام و تا ششم فروردین سال 96 ادامه دارد.
مردانی گفت: داوطلبان می توانند در مهلت قانونی ثبت نام با در دست داشتن اصل شناسنامه عكس دار، اصل كارت ملی، اصل كارت پایان خدمت نظام وظیفه یا كارت معافیت دائم برای مردان یا مدركی دال بر مشخص بودن وضعیت خدمت وظیفه عمومی طبق ماده 10 قانون نظام وظیفه عمومی همراه با تصاویر مدارك، چهار قطعه عكس جدید 4 × 3 و ارایه اصل و تصویر مدرك تحصیلی معتبر، اصل و تصویر گواهی پذیرش استعفا از سمت یا شغل برای مشمولان ماده 28 قانون، اصل و تصویر مدرك معتبر ایثارگری جانبازان، آزادگان و فرزندان شهدا برای برخورداری از امتیاز یك مقطع تحصیلی بالاتر و اصل گواهی عدم سوء پیشینه كه از تاریخ صدور آن بیش از سه ماه نگذشته باشد به فرمانداری ها و بخشداری ها مراجعه كنند.
به گفته مردانی، در این استان 9 هیات اجرایی در شهرستان ها و 25 هیات اجرایی در بخش های استان برای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا فعال شده است.
به گزارش ایرنا، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در 40 شهر چهارمحال و بختیاری و روستاهای این استان برگزار می شود.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و نخستین میاندوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 29 اردیبهشت ماه 1396 برگزار می شود.
چهارمحال و بختیاری براساس آخرین سرشماری نفوس و مسكن دارای 947 هزار و 763 نفر جمعیت است.
خبرنگار و انتشار دهنده: محمود رئیسی
2097