۱۵ اسفند ۱۳۹۵، ۱۹:۰۲
کد خبر: 82453508
T T
۰ نفر
تفاهمنامه شهرداري و فدراسيون جانبازان براي ساماندهي ورزش 50 هزار معلول تهراني

تهران - ايرنا - تفاهمنامه توسعه ورزش همگاني معلولان پايتخت با حضور روساي فدراسيون جانبازان و معلولان و سازمان ورزش شهرداري منعقد شد تا در بازده زماني چند ساله ورزش 50 هزار معلول و جانباز تهراني ساماندهي شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، بعد ازظهر امروز (يكشنبه) نشست امضاي تفاهم نامه همكاري مشترك ميان فدراسيون ورزش هاي جانبازان و معلولان و سازمان ورزش شهرداري تهران برگزار شد.
در اين نشست محمود خسروي وفا رئيس فدراسيون و محمد رضايي رئيس سازمان ورزش شهرداري تهران به همراه جمعي از معاونين و مسئولين فدراسيون و سازمان حضور داشتند و پيرامون زمينه هاي مشترك همكاري تبادل نظر كردند.
اين تفاهم نامه به دنبال مصوبه شوراي عالي استان ها منعقد شد كه بر اساس آن شهرداري هاي سراسر كشور مي بايست همكاري خوبي در زمينه توسعه ورزش همگاني جانبازان و معلولان داشته باشند.
بر اساس اين تفاهم نامه شهرداري تهران در خصوص اماكن ورزشي، تجهيزات و زير ساخت ها با فدراسيون ورزش هاي جانبازان و معلولان همكاري دارد و با اين تسهيلات براي توسعه هر چه بيشتر ورزش همگاني جانبازان و معلولين تلاش مي كند.
تقويت انجمن هاي ورزش جانبازان و معلولان در سازمان شهرداري، فعال سازي هيات ها، هم پوشاني فعاليت انجمن هاي ورزش جانبازان و معلولان با هيات استان تهران، قرار دادن رويدادهاي ورزشي جانبازان در تقويم ساليانه، ايجاد ايستگاه هاي ورزش همگاني در پارك ها، مناسب سازي اماكن ورزشي، برگزاري مسابقات و جشنواره هاي ورزش معلولين و مساعدت در اياب و ذهاب ورزشكاران جانباز و معلول نيز از ديگر مفاد اين تفاهم نامه است.
همچنين فدراسيون ورزش هاي جانبازان و معلولان نيز در بحث آموزش و تربيت مربيان حرفه اي، همكاري فني و تخصصي در برگزاري جشنواره هاي ورزشي با اين سازمان همكاري خواهد داشت و نسبت به جذب ورزشكاران جانباز و معلول نخبه اي كه از المپيادهاي ورزشي شهرداري معرفي مي شوند، اقدام مي كند.
رئيس فدراسيون ورزش هاي جانبازان و معلولان در مراسم انعقاد اين تفاهنامه گفت: شهرداري ها به عنوان متولي توسعه ورزش در شهرها مي توانند گام هاي موثري براي ساماندهي مردم و به ويژه جامعه معلولان و جانبازان بردارند.
محمود خسروي وفا ادامه داد: در اين تفاهمنامه همكاري در نظر داريم تا دربازه زماني چند ساله بتوانيم ورزش 50 هزار معلول و جانباز تهراني را ساماندهي كنيم.
رئيس فدراسيون ورزش جانبازان و معلولان با بيان اينكه هدف از اين برنامه هماهنگي ها و گسترش فضاي ورزشي براي جامعه معلول و جانباز كشور است، اظهار كرد: طبق مصوبه شوراي عالي استان ها، تمامي شوراها و شهرداري ها با ورزش پارالمپيكي، بايد فرصتي را چه از لحاظ تبليغاتي، مناسب سازي، استفاده از اماكن موجود در شهرها و به ويژه پايتخت را براي اين قشر در نظر بگيرند.
وي با بيان اينكه شهرداري تهران گام هاي تاثير گذاري را براي ورزش جانبازان و معلولان برداشته است گفت: با مديريت خوب شهرداري در ساليان اخير با فراهم شدن امكانات شاهد رشد چشمگيري در توسعه ورزش همگاني و ظرفيت هاي ممكن در ورزش جانبازان و معلولان بوديم.
خسروي وفا با بيان اينكه نام جانباز افتخار بزرگ براي كشور است گفت: شهرداري تهران توانست با مناسب سازي و توجه به مبلمان شهري خدمات شاياني را براي اين قشر لحاظ كند.

*چهار مجموعه ورزشي ويژه جانبازان و معلولين در شهر تهران
همچنين محمد رضايي رئيس سازمان ورزش شهرداري تهران افزود: در حال حاضر چهار مجموعه ورزشي در سطح شهر تهران براي فعاليت جانبازان و معلولين در نظر گرفته شده است.
وي گفت: اين اقدام در راستاي محقق شدن طرح پنج ساله ورزشي در سطح شهر تهران رخ داد كه با اين مجموعه هاي خاص بتوانيم خدماتي را براي قشر معلول و جانباز شهروندان در پايتخت انجام دهيم.
رضايي همچنين از 50 پروژه ورزشي نيمه تمام با مشاركت بخش خصوصي خبر داد و گفت: اين پروژه هاي ورزشي از پيشرفت فيزيكي 10تا 50 درصدي برخوردار هستند.
رئيس سازمان ورزش شهرداري با بيان اينكه جانبازان و معلولان مي توانند در ساخت و توسعه اين اماكن ورزشي مشاركت كنند، خاطر نشان كرد: در اين بخش فدراسيون با معرفي افراد دلسوز و سرمايه گذار مي تواند زمينه رشد و توسعه ورزشي را براي آنان فراهم كند.
رضايي تصريح كرد: در حال حاضر شهرداري تهران فضاي ورزشي را در 2 هزار و 200 بوستان، 560 زمين چمن، 354 خانه ورزش و چند استاديوم بزرگ ايجاد كرده است.
'براي آگاهي از آخرين اخبار ورزش ايران و جهان با كانال ورزشي ايرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شويد.'
خبرنگار: امين كمالي فر انتشاردهنده : موسي فعاليان
تهرام/1109/7247 / 1539
۰ نفر