۱۸ بهمن ۱۳۹۵، ۱۰:۱۲
کد خبر: 82417848
T T
۰ نفر
نخست وزير پاكستان خواستار تقويت روابط دوجانبه با بحرين شد

اسلام آباد - ايرنا - نخست وزير پاكستان روز دوشنبه در ملاقات وزير امور خارجه بحرين، بر اهميت توسعه بيشتر روابط دوجانبه ميان دو كشور تاكيد كرد.

به گزارش ايرنا به نقل از رسانه هاي رسمي دولت پاكستان، محمد نواز شريف نخست وزير پاكستان امروز شيخ خالد ابن احمد آل خليفه وزير امور خارجه بحرين و هيات همراه وي شامل تعدادي از اعضاي خانواده سلطنتي منامه را در اسلام آباد به حضور پذيرفت.
وزير امور خارجه بحرين عصر روز گذشته در راس هياتي با هدف شركت در نخستين كميسيون مشترك وزيران دو كشور وارد اسلام آباد شد.
نواز شريف در اين ملاقات، از تشكيل كميسيون مشترك وزيران پاكستان و بحرين استقبال كرد و تشكيل اين كميسيون را نشانه توجه ويژه پاكستان به روابط با بحرين دانست.
وزير امور خارجه بحرين نيز در اين ملاقات، به روابط رو به رشد اسلام آباد و منامه اشاره كرد و گفت كه در نشست كميسيون مشترك وزيران دو كشور، راه هاي گسترش روابط ديپلماتيك، اقتصادي، تجاري و فرهنگي ميان پاكستان و بحرين مورد بررسي قرار خواهد گرفت.
وزير امور خارجه بحرين پيش از ملاقات با نخست وزير پاكستان، با سرتاج عزيز مشاور نخست وزير در امور خارجي ديدار و گفت و گو كرد.
سرتاج عزيز در اين ملاقات خواستار حضور و سرمايه گذاري فعالان تجاري و اقتصادي بحرين در پاكستان شد.
پاكستان از روابطي دوستانه با بحرين در حوزه سياسي، اقتصادي و نظامي-دفاعي برخوردار است و محمد نواز شريف نخست وزير پاكستان در سال 2015 سفري به منامه انجام داد.
در روزهاي گذشته، بحرين كار احداث يك دانشگاه علوم پرستاري در اسلام آباد را به نام 'شاه حمد' آغاز كرده است.
آساق**1723 - انتشار دهنده: محمدرضا منافي