حضور گسترده مقامات و شخصيت هاي ديپلماتيك در مراسم امضاي دفتر يادبود آيت الله هاشمي در كويت

تهران - ايرنا - مراسم امضاي دفتر يادبود آيت الله هاشمي رفسنجاني، يار ديرين امام راحل و رهبري با حضور گسترده مقامات سياسي و فرهنگي واجتماعي و شخصيت هاي ديپلماتيك در سفارت كشورمان در كويت برگزار شد.

به گزارش چهارشنبه شب ايرنا ، مراسم امضاي دفتر يادبود آيت الله هاشمي رفسنجاني، رييس فقيد مجمع تشخيص مصلحت نظام و يار ديرين امام و رهبري، طي دو روز در سفارت جمهوري اسلامي ايران در كويت برگزار شد.
در اين مراسم خالد جارالله، قائم مقام و شيخ احمد ناصر المحمد الصباح، رئيس دفتر وزير امور خارجه كويت، سفرا و روساي نمايندگي هاي 70 كشور از جمله انگلستان، روسيه، تركيه و امارات، رييس و اعضاي گروه دوستي كويت و ايران، و بسياري از شخصيت هاي مختلف سياسي، دانشگاهي، اجتماعي، فرهنگي و روحانيون يرسمان حضور پيدا كرده و ضمن ابراز تسليت و همدردي، رحمت و غفران الهي را براي يار ديرين امام و رهبري آرزو كردند.
در همين راستا شيخ علي الجراح، قايم مقام وزير دربار اميري كويت به عنوان نماينده ويژه امير كويت كه روز گذشته جهت ابراز همدردي و تسليت راهي تهران شده بودند، صبح امروز در مراسم ختمي كه از سوي رهبر معظم انقلاب برگزار شد شركت كردند.
پيش از اين نيز گروه دوستي كويت و ايران در پيامي خطاب به رييس جمهور كشورمان، ضمن اشاره به مواضع و حمايت هاي آيت الله هاشمي رفسنجاني از كويت در زمان حمله رژيم صدام، ارتحال وي را تسليت گفتند.
دكتر عبدالرحمن العوضي رييس انجمن دوستي ايران وكويت و وزير پيشين بهداري در گفتگو با خبرنگاران در حاشيه اين مراسم آيت الله رفسنجاني را يكي از مهمترين شخصيت هاي معاصر و سياست منحصر بفرد جهان توصيف كرد و گفت: وي به رغم تمامي چالش ها و مشكلاتي كه با آن روبرو شد به رَاه خود ادامه داد و امروزه به عنوان الگويي براي نسل هاي جوان شناخته مي شود چرا كه هاشمي رفسنجاني همواره در راه بهبود و إصلاح كشورش گام برداشت و لحظه اي از اهداف خود دست نكشيد.
قرار است روز پنجشنبه نيز مجلس ترحيمي با حضور اقشار مختلف مردم از سوي سفارت و نهادهاي وابسته برگزار گردد.
حضرت آيت الله هاشمي رفسنجاني رئيس فقيد مجمع تشخيص مصلحت نظام شامگاه يكشنبه (19 دي) به دليل عارضه قلبي دعوت حق را لبيك گفت.
شبد **خاورم*320** انتشار دهنده : اسماعيل جهانبخش