۱۹ آذر ۱۳۹۵، ۹:۵۲
کد خبر: 82338764
T T
۰ نفر

بارش برف و لغزندگی جاده های خراسان رضوی

۱۹ آذر ۱۳۹۵، ۹:۵۲
کد خبر: 82338764
بارش برف و لغزندگی جاده های خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- رئیس پلیس راه خراسان رضوی گفت: تمام جاده های این استان به جز جاده گناباد و خواف شاهد ریزش برف و لغزنده است.

سرهنگ هادی امیدوار روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دلیل لغزندگی جاده ها تردد فقط با زنجیرچرخ امكان پذیر است.
وی اظهار كرد: هم اكنون ترافیك در جاده ها سبك و عملیات نمك پاشی، برف روبی و شن پاشی توسط نیروهای راهداری و پلیس راه در حال انجام است.
وی گفت: تمام مسیرهای این استان باز است و رانندگان باید با رعایت فاصله طولی و سرعت مطمئنه برانند.
كارشناس مركز پیش بینی اداره كل هواشناسی خراسان رضوی نیز گفت: بارش برف كه از شب گذشته در مشهد و اغلب شهرهای خراسان رضوی آغاز شده است تا فردا ادامه دارد.
زهرا آهنگر زاده افزود: اكنون آسمان استان ابری، مه آلود همراه با وزش باد و بارش برف و باران در اكثر نقاط می باشد.
وی اظهار كرد: طی 24 ساعت گذشته ارتفاع برف در شهرستان های مشهد 10 سانتی متر، فریمان 9 سانتی متر، تربت جام 7 سانتی متر، تربت حیدریه 5 سانتی متر، باخرز، كوهسرخ و تایباد 3 سانتی متر، گلمكان و درگز 2 سانتی متر و قوچان یك سانتی متر گزارش شده است.
وی گفت: بیشترین میزان بارش باران هم طی 24 ساعت گذشته در مشهد به 6.6 میلی متر و در تربت حیدریه به 4.4 میلی متر رسیده است.
این كارشناس اداره كل هواشناسی خراسان رضوی افزود: حداقل دمای هوا در استان نیز طی 24 ساعت گذشته در فریمان به 6 درجه زیر صفر و در مشهد به 2 درجه زیر صفر رسید.
آهنگرزاده اظهار كرد: گرمترین شهر استان طی 24 ساعت گذشته شهرستان خواف با 18 درجه بالای صفر گزارش شده است.
وی گفت: حداقل دمای هوا تا صبح فردا در نقاط سردسیر و كوهستانی خراسان رضوی به 10 درجه زیر صفر و در مشهد به 5 درجه زیر صفر می رسد.
7489/ 7505 / 6053 خبرنگاران: ندا جواهرفر، میترا عبداللهی ** منتشركننده: محمد حسین علی مقدم

سرخط اخبار استان‌ها