۱۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۷:۳۱
کد خبر: 82332236
T T
۰ نفر
مراودات جهاني بانك هاي ايراني پس از برجام راحت شده است

شيراز- ايرنا- مدير عامل بانك صنعت و معدن گفت: عده اي در قبال موفقيت ها و دستاوردهاي برنامه جامع اقدام مشترك (برجام) خود را به خواب زده اند، يكي از اين دستاوردها راحت تر شدن مراودات جهاني بانك هاي ايراني است.

به گزارش ايرنا، علي اشرف افخمي يكشنبه در ديدار با استاندار فارس در شيراز افزود: در دوران تحريم و قبل از توافق برجام براي هر جابجايي پول بايد حداقل 10 درصد حق جابه جايي پرداخت مي كرديم يعني براي جابه جايي يك ميليارد يورو بايد 100 ميليون يورو پرداخت مي كرديم تا آن پول بدون هيچگونه خروجي براي كشور تبديل و جا به جا شود.
وي ادامه داد: در مجموع بانك هاي كشور در دوران تحريم صدمات بسياري ديدند اما پس از توافق برجام اين روند تغيير كرد و بانك صنعت و معدن به عنوان نخستين بانك كشور در نخستين روز اجرايي شدن برجام 14 مورد اعتبار اسنادي (ال سي) به مبلغ 102 ميليون يورو باز كرد.
او اظهار كرد: با خروج بانك صنعت و معدن از تحريم ما مراودات خود را با بانك هاي خارجي آغاز كرديم و تا امروز 68 بانك در اروپا، جنوب شرق آسيا و خاور دور مستقيما با ما همكاري مي كنند و ما مشكلي براي پوشش اسناد اعتباري نداريم.
افخمي گفت: بانك صنعت و معدن بعد از توافق برجام نخستين بانكي بود كه خط اعتباري از كشور هند گرفت و پس از آن يك خط اعتباري هم از كره جنوبي گرفتيم و امروز نيز مذاكراتي با بانك هاي فرانسوي داشته ايم كه آنها نيز علاقه مند به ايجاد يك خط اعتباري با ما هستند.
مدير عامل بانك صنعت و معدن تصريح كرد: مي بينيم بر خلاف آنچه كه گفته مي شود، برجام كمك بسياري به كشور كرده و آثار آن به نفع منافع ملي بوده است.
خبرنگار: سارنگ عبداللهي ** انتشار دهنده: غلامرضا مالك زاده
6122 / 1876

سرخط اخبار استان‌ها