۷ آذر ۱۳۹۵، ۱۷:۴۳
کد خبر: 82325010
T T
۰ نفر
تغيير نگاه ها در استفاده از ظرفيت تشكل هاي اجتماعي در دولت يازدهم ستودني است

رشت - ايرنا - مديركل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري ودبير هيات نظارت بر فعاليت تشكل هاي اجتماعي گيلان گفت: تغيير نگاه ها در استفاده از ظرفيت تشكل هاي اجتماعي در دولت تدبير و اميد ستودني است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، يونس رنجكش عصر يكشنبه در جلسه شوراي مشورتي تشكل هاي اجتماعي گيلان اظهار داشت: هر چند كه شرايط ايجاد شده به دليل وجود برخي نگرش ها در ساختارهاي مديريتي هنوز ايده آل نيست، اما نگاه هاي ويژه مسئولان ارشد دولت بويژه رئيس جمهوري و وزارت كشور در بهره مندي از اين ظرفيت ها بسيار حائز اهميت است.
وي اضافه كرد: براي همراه كردن آن بخش هايي از بدنه دولت كه هنوز اعتقاد به كاركرد تشكل هاي اجتماعي ندارند بايد با برنامه ريزي و نزديكي اين تشكل ها با آنها موجب تقويت اعتمادسازي شويم.
رنجكش يادآور شد: پيشرفت هايي كه در دولت تدبير و اميد در اين چند سال در نوع تغيير نگاه ها و بهره مندي از اين ظرفيت هاي مردمي براي پيشبرد اهداف توسعه در جامعه داشته ايم، كم نظير است و نبايد دوران گذشته را كه حتي اجازه فعاليت به اين تشكل ها داده نمي شد ، فراموش كرد.
به گفته دبير هيات نظارت بر فعاليت تشكل هاي اجتماعي گيلان، ايجاد بسترهاي همگرايي و مشاركت اين تشكل ها با يكديگر در ارائه خدمات بهتر اجتماعي و برنامه ريزي هاي اصولي در جهت حضور در همراهي با دستگاه هاي دولتي از جمله اقداماتي بايد باشد كه بتوانند زمينه هاي اعتماد بين يكديگر را بيشتر فراهم كنند.
رنجكش افزود: مديران دستگاه اجرايي با بهره مندي از اين ظرفيت و واگذاري بخش هايي از خدمات عمومي كه برابر ضوابط قانوني امكان آن وجود دارد، مي توانند اثرات اين تشكل ها را در پيشبرد اهداف بهتر ببيند.
در اين جلسه هريك از نمايندگان سازمان هاي مردم نهاد گيلان ضمن ارائه گزارشي از برنامه هاي خود به ارائه ديدگاه هاي خويش در ارتباط گيري بهتر با جامعه و پوشش جامعه هدف پرداختند.
بر اساس آخرين آمار، بالغ بر 300 تشكل مردم نهاد در قالب سازمان هايي همچون انجمن هاي خيريه، حوزه جوانان، محيط زيست و مددكاري در گيلان فعاليت مي كنند.
از اين تعداد سازمان هاي مردم نهاد در استان، حدود 60 سمن از استانداري و مابقي از نهادهايي از قبيل نيروي انتظامي، اداره كل ورزش و جوانان، بهزيستي و محيط زيست گيلان مجوز گرفته اند.
7294/2007

سرخط اخبار استان‌ها