۲ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۰۳
کد خبر: 82317769
T T
۰ نفر

سرشماري نفوس و مسكن در فارس پايان يافت

۲ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۰۳
کد خبر: 82317769
سرشماري نفوس و مسكن در فارس پايان يافت

شيراز- ايرنا- معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه فارس گفت: سرشماري نفوس و مسكن سال 95 در اين استان پايان يافت.

عبدالحميد سنگي، سه شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: بر اساس جمع بندي هايي كه تاكنون انجام گرفته، چهار ميليون و 600 هزار تن در اين استان سرشماري شده اند كه با توجه به عدم بارگذاري اطلاعات توسط ماموران اين عدد دچار تغيير خواهد شد و طي روزهاي آتي آمار دقيق را پس از استخراج و جمع بندي نهايي اعلام خواهيم كرد.
وي ادامه داد: آن دسته از شهرونداني كه كد خانوار غايب در اختيار دارند تا چهارشنبه فرصت دارند كه با مراجعه به سامانه سرشماري به آدرس sarshomari95.ir نسبت به ثبت اطلاعات خانوار خود اقدام كنند.
او اظهار كرد: شهرونداني هم كه تاكنون به هردليل درسرشماري شركت نداشته اند وكد خانوار غايب نيز در اختيار ندارند مي توانند براي ثبت نام با شماره تلفن هاي 32260019، 32260021 الي 28 و 32260038 تماس بگيرند و اطلاعات خود را در اختيار ماموران ما قرار دهند.
سنگي، ضمن قدرداني از همكاري مردم در برگزاري سرشماري اينترنتي و حضوري افزود: همين همكاري ها و احساس مسئوليت سبب شد كه استان فارس در برگزاري اين سرشماري از ابتدا تا انتها جزو استان هاي موفق و پيشرو باشد.
معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه فارس، همچنين از اصحاب رسانه، فرمانداران و تمام مجموعه هايي كه به هر نحو در برگزاري اين سرشماري نقش داشتند قدرداني كرد.
وي افزود: در سرشماري نفوس و مسكن سال 95 حدود 2 هزار تن به عنوان عوامل اجرايي نقش داشتند كه با توجه به فراهم بودن اعتبارات لازم براي پرداخت حق الزحمه ماموران سرشماري، به محض ارسال اطلاعات عملكردي آنها از سوي فرمانداري ها، نسبت به پرداخت آن اقدام خواهد شد.
سرشماري اينترنتي نفوس و مسكن 95 در ساعت 24 سي ام مهرماه پايان يافت و جمع آوري حضوري اطلاعات نيز كه از بيست و هشتم مهرماه 95 آغاز شده تا بيست و هشتم آبان ماه ادامه يافت و تا سوم آذرماه نيز آمار خانوارهاي غايب جمع آوري خواهد شد.
نخستين سرشماري عمومي نفوس و مسكن در سال 1335 انجام شد.
از سال 1335 تا 1385 سرشماري عمومي نفوس و مسكن در ايران به موجب قانون هر 10 سال يك بار اجرا مي شد كه در سال 1386 و براساس مصوبه هيات وزيران، فاصله زماني اجراي سرشماري هاي عمومي نفوس و مسكن از 10 سال به پنج سال كاهش يافت.
هفتمين سرشماري عمومي نفوس و مسكن در روزهاي دوم تا بيست و دوم آبان ماه سال 1390 انجام شد.
خبرنگار: سارنگ عبداللهي ** انتشاردهنده: غلامرضا مالك زاده
6122 / 1876

سرخط اخبار استان‌ها