۲۴ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۰۴
کد خبر: 82307255
T T
۰ نفر
فرهنگ مطالعه و كتابخوانی افزایش یافته است

تهران - ایرنا - دبیركل نهاد كتابخانه های عمومی كشور گفت: امروز فرهنگ مطالعه در سطح دستگاه های فرهنگی و رسانه های اجتماعی شانی بیش از گذشته یافته و برای هر كس با قصد قربت تفاوت ندارد كه این ترغیب به كتابخوانی به نام كدام سازمان و مجموعه مطرح شود، بلكه مهم ادای تكلیف است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، علیرضا مختارپور روز دوشنبه در آیین تجلیل از كتابداران برتر كشور در نخستین روز از آغاز هفته كتاب(24 آبان تا اول آذر) افزود: امروز سالروز ارتحال عالم بزرگوار و مفسر كبیر بزرگ علامه طباطبایی است كه به نام روز كتاب، كتابخوانی و كتابدار نامیده شده است.
وی ادامه داد: تمام كتابداران اعم از شهری، روستایی، نهادی و قراردادی و مامور از همه رده ها از این نظر كه در عرصه كتاب و كتابخوانی و خدمت به فرهنگ اشتغال دارند، نمونه هستند.
مختارپور با بیان اینكه در سالهای گذشته به ساخت و تجهیز كتابخانه های اقدام شده، اظهار كرد: طی این سالها تلاش گسترده ای در جهت تعمیر و تكمیل وسایل گرمایشی و سرمایشی كتابخانه های انجام و علاوه بر معرفی كتاب، نشست های عمومی و تخصصی و مسابقات مختلف برگزار شده است.
دبیركل نهاد كتابخانه های عمومی كشور گفت: كتابداران با شركت در كلاس های آموزش مهارتی مثل دوره های مشاوره كتابدار یا فهرست نویسی بدون شك می توانند سطح علمی خود را در سالی كه به نام « خواندن» در این نهاد نام گرفته ارتقا دهند.
وی گفت: خدا را شاكریم كه با وجود تمام مشكلات و تنگناها برای بهبود وضع معیشتی كتابداران گام های بزرگی برداشته و موجبات خشنودی آنها فراهم شد،
به گفته مختارپور، موفقیت های یاد شده میسر نمی شد اگر صبوری و همراهی كتابداران و تلاش معاونان، مدیران بخصوص حمایت و پشیتبانی تمام عیار اعضای هیات امنای نهاد كتابخانه های عمومی كشور وجود نداشت.
وی ضمن قدردانی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی كنونی و سابق گفت: از حمایت های بی دریغ صالحی امیری در زمانی كه عضو حقوقی هیات امنا نهاد بود و امروز كه به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ریاست هیات امنا را عهده دار است تشكر می كنم.
مختارپور صمیمیت و مودت میان كاركنان را یكی از سرمایه های معنوی در این نهاد برشمرد و اظهار امیدواری كرد روزهای بهتری در انتظار كتاب، كتابخوانی و كتابخانه ها باشد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم كه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تعدادی از نمایندگان كمیسیون فرهنگی مجلس و كتابداران سراسر كشور در تالار وحدت برگزار شد، از كتابداران پیشكسوت و برگزیده با اهدای لوح تجلیل شد.
فراهنگ ** 1880 ** 1071 ** خبرنگار: پروین اروجی ** انتشار دهنده: امید غیاثوند
۰ نفر