۱۰ آبان ۱۳۹۵، ۱۹:۴۶
کد خبر: 82289240
T T
۰ نفر

رويدادها و تحولات سوريه در يك نگاه/10 آبان

۱۰ آبان ۱۳۹۵، ۱۹:۴۶
کد خبر: 82289240
رويدادها و تحولات سوريه در يك نگاه/10 آبان

تهران - ايرنا - مجلس سوريه خواستار مجازات عاملان حمله شيميايي به حلب شد؛ سيلي سخت ارتش سوريه به تروريست ها در حلب؛ هلاكت دهها تروريست در جنوب سوريه؛ پيشروي ارتش سوريه در جنوب غرب دمشق و استقرار 2زيردريايي اتمي روسيه نزديك سوريه؛ از خبرهاي مهم روز دوشنبه كشور همسايه سوريه است.

**مجلس نمايندگان سوريه حمله شيميايي تروريست ها به حلب را محكوم كرده و خواستار مجازات اين گروه ها و حاميان آن ها شد.
رئيس مجلس سوريه امروز با قرائت متن بيانيه اي در صحن مجلس، حمله تروريست ها با گازهاي سمي به محله هاي مسكوني شهر حلب و مواضع ارتش سوريه و سكوت جامعه جهاني را به شدت محكوم كرد.

**يافته هاي تازه ترين نظرسنجي در باره عمليات هوافضاي روسيه در سوريه حاكي از آن است كه 52 درصد روس ها پشتيبان ادامه مشاركت در سركوب تروريست هاي ضد سوري و 26 درصد خواهان پايان اين همكاري هستند.

**ارتش سوريه با تبديل تك تروريست ها به پاتكي مرگبار در حلب، تروريست ها را در غرب و جنوب غرب اين شهر تارو مار كرد.

** صالح بوشه سفير الجزاير در سوريه، ضمن مخالفت با هر گونه دخالت در امور داخلي سوريه، تاكيد كرد: الجزاير از ابتداي اين بحران از سوريه حمايت و اعلام كرده است كه اين بحران بايد توسط فرزندان همين كشور و در چارچوب گفت و گوهاي سوري – سوري حل شود.

**نيروهاي ارتش و مقاومت سوريه امروز موفق شدند كه حمله عناصر جبهه النصره و احرار الشام به درعا را ناكام بگذارند و بيش از 50 عنصر اين دو گروه تروريستي در كمين نيروهاي سوريه در محور گردان پدافند هوايي المهجوره در شرق شهرك ابطع در شمال درعا را به هلاكت برسانند.

**وزير خارجه روسيه با اعلام اين كه غرب به اهداف خود در سوريه دست نيافته است، اظهار داشت: كشورهاي غربي با تحمل شكست در راهبرد ضدسوري به توهين عليه مسكو روي آورده اند.
به گفته سرگئي لاوروف، كشورهاي غربي در قبال روسيه عصباني شده اند و با دروغ مسكو را به ارتكاب جرايمي مانند ارتكاب جنايت جنگي متهم مي كنند.

**بر اثر تخريب يك ساختمان مسكوني در حمله موشكي تروريست ها به محله الاعظميه شهر حلب سوريه چند شهروند كشته و زخمي شدند.

** ارتش سوريه با پيشروي در منطقه خان الشيخ در جنوب غرب پايتخت، بخش ديگري از اين مناطق را از دست تروريست ها آزاد كرد.
ارتش و نيروهاي مسلح سوريه با همكاري گروه هاي دفاع مردمي به عمليات خود در منطقه خان الشيخ در غوطه غربي دمشق ادامه دادند و با پيشروي به سوي خان الشيخ، بر مسير اشرفيه – العباسيه مسلط شدند.

**يگان هاي ارتش سوريه هفت پهپاد تروريست ها را در استان درعا در جنوب اين كشور سرنگون كرد؛ همچنين چهار پهپاد، يك تانك، سه نفربر زرهي و چهار خودرو مجهز به تيربار تروريست ها نيز منهدم شده است.

** ارتش و نيروهاي مسلح سوريه و نيروهاي مقاومت در يك عمليات ضربتي كه در چند محور از جنوب تا جنوب شرق حلب انجام شد، شهرك منيان را از تروريست ها بازپس گرفتند.

**روسيه در قالب ناوگروه دريايي خود در سواحل سوريه سه زيردريايي از جمله دو فروند اتمي حامل موشك هاي بالدار را در آب هاي ساحلي اين كشور مستقر كرده است.
خاورم**7074**1144
تنظيم كننده: مينا غفراني آذر**انتشار دهنده:‌ عليرضا جباري