۲۹ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۵۱
کد خبر: 82235824
T T
۰ نفر
عكس و فيلم سانحه دوچرخه سوار ايراني در پارالمپيك ريو واقعي نيست

زنجان - ايرنا - مربي و رئيس انجمن دوچرخه سواري جانبازان و معلولان ايران گفت: عكس و فيلم انتشار يافته در فضاي مجازي در خصوص نحوه و چگونگي رخداد سانحه براي بهمن گلبارنژاد دوچرخه سوار شايسته ايراني در پارالمپيك ريو واقعي نيست.

فرهاد عصفوري روز دوشنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا افزود: در خصوص وقوع اين رخداد بسيار تلخ و ناگوار، حرف و حديت هاي ضد و نقيضي به گوش مي رسد كه در واقع چنين نيست.
وي اظهار كرد: اولين نفري بودم كه به محل حادثه رسيدم و دوچرخه سواري را ديدم كه در حدود 35 كيلومتري بر اثر برخورد با جدول كنار مسير، بي حركت بر زمين افتاده است، بلافاصله از خودرو پياده شده و نزديك رفتم و از ديدن 'بهمن' سخت يكه خوردم.
عصفوري كه از اين حادثه بسيار اندوهگين و متاثر بود افزود: بلافاصله آمبولانسي كه در پشت گروه اصلي حركت مي كرد به بالين دوچرخه سوار سانحه ديده ايراني رسيد و عوامل آن با استفاده از برانكارد، بهمن را به درون آمبولانس جهت اعزام به بيمارستان انتقال دادند.
اين مربي ادامه داد: بي درنگ به درون آمبولانس خزيده و نگران در كنار 'بهمن' نشستم و ايشان از وجود كلار (تجهيزات ثابت سازي گردن) دور گردن خود ابراز ناراحتي مي كرد و خواستار بازكردن اين وسيله پزشكي بود كه اين نيز دور از انتظار بود.
عصفوري افزود: مواظب بودم كه ماسك اكسيژن از صورت بهمن دور نشود و مدام به ايشان گوشزد مي كردم كه اگر اكسيژن نرسد بيم سكته وجود دارد در نزديك بيمارستان به ناگهان پلك هايش را به روي هم گذاشت و چون ايست قلبي كرده بود بنابراين عمليات نجات جان وي از سوي تيم احياء بيمارستان نيز نتيجه نداد.
وي تصريح كرد: گلبار نژاد در كمال ناباوري جان خود را از دست داد و كاروان هاي ورزشي به خصوص كاروان ايران در پارالمپيك ريو را سخت متاثر و اندوهگين كرد.
عصفوري يادآور شد: متاسفانه بهمن در سر پيچ و در يك مسير سرازيري كه سرعت دوچرخه به 70 تا 85 كيلومتر در ساعت نيز مي رسيد به يكباره كنترل دوچرخه را از دست داده و به دليل برخورد با مانع سيماني دچار ضربه مغزي شده بود.
وي تصريح كرد: از اين دوچرخه سوار كه صاحب يك نوه نيز بود، 2 پسر به نام هاي علي و محمد به يادگار مانده است كه طلب عفو و مغفرت از خداوند منان براي اين مرحوم و صبر و شكيبايي به خانواده و نزديكانش دارم.
به گزارش ايرنا، آخرين اردوي دوچرخه سواري جانبازان و معلولان به منظور اعزام به بازيهاي پارالمپيك ريو 2016 با حضور مرحوم گلبارنژاد از 25 مرداد به مدت 10 روز در زنجان و زير نظر فرهاد عصفوري به عنوان مربي و رئيس انجمن دوچرخه سواري جانبازان و معلولان ايران تمرين هاي خود را انجام داد.
اين اردو با هماهنگي هاي صورت گرفته با پليس راه استان در اتوبان زنجان - تبريز و مسير روستاي گوزلدره واقع در جاده ترانزيت زنجان - قزوين و در 2 رشته استقامت و تايم تريل برگزار شد تا تنها دوچرخه سوار اعزامي به بازي هاي پارالمپيك با آمادگي بهتر و بيشتري عازم ريو شود.
اين دوچرخه سوار نوگذشته تجربه حضور در المپيك 2012 لندن و بازي هاي آسيايي گوانگ ژو چين، اينچئون كره جنوبي، مالزي و اسپانيا را در كارنامه خود داشت.
بهمن گلبارنژاد دوچرخه سوار ايران عصر شنبه /27 شهريور جاري/ در جريان رقابت هاي دوچرخه سواري جاده بازي هاي پارالمپيك 2016 ريو بر اثر حادثه از ناحيه گردن آسيب ديد كه پس از انتقال به بيمارستان به دليل شدت جراحت وارده، درگذشت.
«گلبارنژاد» متولد 13 خرداد 1347 در شيراز بود و 2 فرزند پسر 28 و 24 ساله از خود به يادگار گذاشت.
وي كه داراي 12 مدال طلا و يك نقره مسابقات بين المللي است، 20 ساله بود كه از استان فارس به جبهه رفت و در منطقه مهران در اثر انفجار مين دشمن پاي چپش را تا زير زانو از دست داد.
597/6085
خبرنگار- پرويز غفاري/دبير- رويا رفيعي

سرخط اخبار استان‌ها