۲۱ مهر ۱۳۹۴، ۲۱:۱۸
کد خبر: 81798200
T T
۰ نفر

پايگاه خبري نداي هفتكل:بازنشستگان را دريابيد

۲۱ مهر ۱۳۹۴، ۲۱:۱۸
کد خبر: 81798200

پايگاه خبري نداي هفتكل روز سه شنبه در يادداشتي با عنوان 'ازنشستگان را دريابيد' به قلم نورعلي كلاه كج به خواسته هاي بازنشستگان پرداخته است.

پرداخت حقوق و مطالبات بازنشستگان و مستمري بگيران قصه ي پر غصه اي است كه بارها در روز خانواده و تكريم بازنشستگان به سمع و نظر دولتمردان رسيده است.
عليرغم وعده هاي داده شده از طرف سازمان ذيربط تاكنون نتيجه اي درخور شأن و منزلت بازنشستگان در بر نداشته است.
به طوري كه براي اين قشر زحمت كش و پيشكسوتان تعليم و تربيت چنين ذهنيتي حاصل شده است كه گويا توجهي به آنان داده نمي شود و به حساب نمي آيند. يا شايد تصور بر اين است كه بازنشستگان در زندگي روزمره خود هزينه هاي چنداني ندارند!
كيست كه نداند، بعد از گذر ساليان متمادي و زحماتي خالصانه و خاصعانه سي ساله و اندي كه در سنگر مهم و خطير تعليم و تربيت براي دانش آموزان اين مرز و بوم تلاش نموداه اند، تا بتوانند براي سازندگي و فردايي بهتر و مملكت اسلامي خود مثمرثمر و خدمت نمايند.
بازنشستگان تعليم و تربيت كه داراي فرزندان دانشجو يا صاحب عروس و داماد و نوه مي شوند، به مراتب احتياجات و نيازمندي هاي بيشتري هم برايشان بوجود مي آيد و زندگي چهره ي سخت تر و خشن تري به آنان نشان مي دهد.
از آنجا كه نظام مقدس اسلامي در پي اجراي عدالت و گسترش آن در سطح كشور است، از رئيس جمهور محترم و دولت تدبير و اميد انتظار داريم به اين قشر آبرومند و شريف كه اكنون داراي مشكلات درماني و… هزينه هاي درماني و پزشكي و موارد ديگر و زير بار فشارهاي ناهنجاري اقتصادي به شدت رنج مي برند، در لايحه بودجه مالي سال 95 نگاه ويژه و مثبت و رأفت عطوفت اسلامي به قشر زحمت كش و پيشكسوتان تعليم و تربيت عنايت فرمايند.
1 – رسيدگي به وضعيت و چالش هاي موجود بيمه طلاييي (بيمه تكميلي) بازنشستگان فرهنگي، عليرغم كسر ماهيانه از حقوق بازنشستگان
2 – رفع موانع موجود و مرتفع نمودن وضعيت هزينه هاي درماني و فاكتورهاي هزينه شده از طرف بازنشستگان . طرف قراردادها – بيمه تكميلي و بيمه آتيه سازان حافظ و تأخيرات چند ماهه يا عدم پرداخت به بازنشستگان
3 – درخواست شرعي و قانوني از وزير آموزش و پرورش براي استخدام يك فرزند به جاي فرهنگي بازنشسته همانند ساير ادارات
4 – افزايش حقوق بازنشستگان در شأن و منزلت و جايگاه اجتماعي بازنشستگان، مانند ساير ادارات
5 – سازماندهي بيمه تكميلي و رفع موانع و چالش ها موجود از لحاظ تعرفه هاي پزشكي، مانند افراد شاغل
6 – ساماندهي تورهاي زيارتي وسياحتي و شارژ كارت منزلت بازنشستگان مانند ساير ادارات كه بتوانند از امكانات و تسهيلات رفاهي استفاده مطلوب نمايند
7 – رفع در تأخير حقوق بازنشستگان و ساماندهي حق تأهل و حق اولاد همزمان با حقوق
8 – پرداخت طلب حق ازدواج فرزندان بازنشسته از سال هاي ماضي تا كنون
9 – ساماندهي و تقويت كانون هاي بازنشستگان با توجه به اين كه اعضاي هيأت مديره اين كانون ها منتخب بازنشستگان هستند، بايد امور محوله اين قشر از كانال كانون انجام شود كه تاكنون تحصيل و محقق نشده است و تمام امور و كارهاي بازنشستگان بوسيله شخص بازنشسته عليرغم مشكلات انجام مي گيرد.
10 – سركشي و ملاقات بازنشستگان بيمار و دلجويي از آنان
11 – ساماندهي خانه هاي مهر كه حداقل از نظر و ساختاري كانون ها امور محوله تعريف نشده و كاري براي بازنشستگان صورت نگرفته است.
12 – حق بيمه عمر يكساله كه از افراد اخذ مي شود.
6037/6064

سرخط اخبار استان‌ها