۱۴ مهر ۱۳۹۴، ۱۶:۵۷
کد خبر: 81788098
T T
۰ نفر

27 معدن جديد در خراسان رضوي بهره برداري شد

۱۴ مهر ۱۳۹۴، ۱۶:۵۷
کد خبر: 81788098
27 معدن جديد در خراسان رضوي بهره برداري شد

مشهد- ايرنا- رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوي گفت: 27 معدن جديد با 104 ميليون تن ذخيره معدني و 248 ميليارد ريال سرمايه گذاري طي نيمه نخست امسال در اين استان به بهره برداري رسيد.

راضيه عليرضايي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: معادن فلزي و غيرفلزي مزبور شامل شن و ماسه، سنگ آهك، آهن پلاسري، كروميت، سنگ لاشه، گچ، كانسنگ مس و پوميس مي باشند.
وي استخراج ساليانه اين معادن را يك ميليون و 250 هزار تن ذكر كرد و گفت: اين معادن در شهرستان هاي مشهد، گناباد، نيشابور، چناران، خواف، سبزوار و تربت جام توسط بخش خصوصي به بهره برداري رسيده و براي حدود 243 نفر به صورت مستقيم اشتغال ايجاد كرده است.
وي اظهار كرد: به جز معادن مزبور 701 معدن با ذخيره چهار ميليارد و 784 ميليون تن و استخراج سالانه 30 ميليون تن در خراسان رضوي فعال است.
رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوي با اشاره به مشكل خام فروشي مواد معدني بويژه سنگ آهن در اين استان، سرمايه گذاري هاي كوچك در معادن، در نظر نگرفتن همه جوانب كار از سوي سرمايه گذاران و فقدان كار علمي در حوزه معادن را از دلايل اين امر ذكر كرد.
وي خاطر نشان كرد: سرمايه گذاري در بخش معدن جز تفكر در مقياس كلان آن و با در نظر گرفتن همه جوانب، ثمربخش نيست و منجر به خام فروشي مي گردد.
وي افزود: تا استخراج و اكتشاف علمي در حوزه معدن انجام نگيرد و معدن در مقياس كلان رشد نكند، سرمايه گذاريهاي حوزه صنايع معدني نتيجه مطلوب نخواهد داشت.
وي ادامه داد: ارتقاي بخش معدن در گرو ارتقاي دانش فني در حوزه اكتشاف، استخراج و بهره برداري و انجام اقدامات علمي از اكتشاف تا بهره برداري است.
عليرضايي گفت: براي جلوگيري از خام فروشي مواد معدني، مطالعات اكتشافي ژئوفيزيك گسترده اي توسط شركت ايميدرو در اين استان انجام و نقشه هاي اكتشافي معدني به غير از دو ناحيه كپه داغ كلات و درگز تكميل شده است.
وي افزود: نتايج مطالعات ژئوفيزيك در استان خراسان رضوي نيز براي امكان سرمايه گذاري جديد
در بخش معدن به ويژه فلزات كمياب تا چهار ماه آينده منتشر مي شود.
7489 / 6053

سرخط اخبار استان‌ها