۲ خرداد ۱۳۹۴، ۹:۵۹
کد خبر: 81618222
T T
۰ نفر

از بين بردن سرطان پوست با نانو ذرات آهن

۲ خرداد ۱۳۹۴، ۹:۵۹
کد خبر: 81618222
از بين بردن سرطان پوست با نانو ذرات آهن

تهران- ايرنا- محققان آمريكايي نشان دادند با استفاده از نانوذرات آهن واعمال ميدان مغناطيسي مي‌توان دماي تومور را در بدن به 43 درجه رساند، در اين دما سيستم ايمني بدن برعليه سلول‌هاي سرطاني فعال مي‌شود.

به گزارش ايرنا پژوهشگران مركز سرطان نوريس كاتن روشي يافتند كه با استفاده از آن مي‌توان سيستم ايمني بدن را برعليه سلول‌هاي سرطاني تحريك كرد، اين گروه تحقيقاتي دريافتند كه در يك دماي مشخص، سيستم ايمني بدن در برابر فعاليت‌هاي سلول‌هاي سرطاني مقاومت نشان مي‌دهد.

فيرينگ از محققان اين پروژه گفت: درمان با استفاده از گرما، پيش از جراحي و زدودن تومور، اثرات بسيار موثري در فرآيند بهبود بيماري دارد، استفاده از گرما مي‌تواند پاسخ ايمني بدن را تقويت كرده و مانع از تكثير سلول‌هاي سرطاني شود.

وي بيان كرد: در ميان روش‌هاي مختلف درمان سرطان، ايمني‌درماني يك روش مكمل محسوب مي‌شود، سيستم ايمني بدن مي‌تواند سلول‌هاي كوچك سرطاني را شناسايي كرده و آن‌ها را از بين ببرد، با بزرگ شدن سلول‌هاي سرطاني، اين سلول‌ها در برابر رفتار ضدسرطاني بدن مقاومت نشان مي‌دهند.

فيرينگ اظهاركرد: به تازگي دانشمندان دريافته‌اند كه چگونه مي‌توان بر اين مشكل غلبه كنند، محققان نشان دادند كه نوعي نانوذرات مغناطيسي مي‌تواند تومور سرطاني را در موش‌ها از بين ببرد.

وي گفت: نانوذرات اكسيد‌آهن به تومور تزريق شده و به آن ميدان مغناطيسي اعمال شده است ، با اين كار، تومور تا دماي مشخصي گرم و درنهايت موجب از بين رفتن تومور سرطاني شده است.

فيرينگ افزود: گرم كردن تومور سرطاني با روش‌هاي مختلفي امكان‌پذير است اما بايد تومور تا دماي مشخصي گرم شود كه سيستم ايمني بدن برعليه تومور فعال شود، نتايج كارمحققان نشان داد كه دماي 43 درجه سانتيگراد براي فعال كردن سيستم ايمني بر عليه تومور مناسب است.

اين گروه از محققان از اين روش براي درمان تومور سرطان پوست در سگ استفاده كردند، از آنجايي كه اين نوع اين گروه نتايج يافته‌هاي خود را در قالب مقاله‌اي با عنوان Local Hyperthermia Treatment of Tumors Induces CD8+ T Cell-Mediated Resistance Against Distal and Secondary Tumors در نشريه Nanomedicine: Nanotechnology, Biology and Medicine منتشر كردند.

علمي (1) **9340**1599
۰ نفر