نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر

نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ با حضور «سیده مرضیه شفاپور» دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، «علی‌اصغر کاراندیش» معاون حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سفیر کشور اندونزی در ایران، دبیران، هیئت داوران، عوامل ستاد اجرایی نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر و جمعی از فعالان عرصه مد و لباس کشور در بوستان گفت‌وگوی پایتخت آغاز به کار کرد.

این جشنواره، عصر سه‌شنبه ۲۹ بهمن ماه ۹۸ نیز با معرفی برترین های بخش‌های مؤسسه‌ها، انجمن‌ها، خانه‌های مد، صنعت و مراکز علمی- دانشگاهی نهمین جشنواره مد و لباس فجر به کار خود پایان داد.

جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر با هدف ارائه نگاهی نو به بازار، ایجاد فضای رقابتی سالم بین طراحان عرصه مد و لباس، تشویق طراحان به ارائه طرح و الگوهای به روز و نوآورانه، کمک به ارتقای سطح حوزه طراحی با الهام از نمادهای هنر ایرانی اسلامی و کشف استعدادهای نو  برگزار می‌ شود. موضوع ویژه نهمین دوره جشنواره در تمام بخش‌های مسابقه با عنوان «فر گلستان» بود.

«آزاده آریایی» مسوول دبیرخانه نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، درباره دلیل انتخاب این موضوع توضیح داد: این دومین سال است که به صورت رسمی موضوعی مفهومی برای جشنواره مد و لباس فجر تعیین شده است. بر همین مبنا نیز ما طی این دو دوره سعی کردیم روی کلکسیون‌ها و مجموعه‌سازی یا به عبارتی کالکشن‌سازی تمرکز داشته باشیم. او افزود: همه سعی ما در کارگروه مد و لباس این بود که بتوانیم طی دوره نهم به آثار با کیفیت‌تری دست پیدا کنیم بر همین مبنا نیز در این دوره، نظیر سال گذشته تعداد زیادی از کلاس‌های ما به صورت آنلاین و حضوری و کاملا رایگان برای علاقه‌مندان برگزار شد. وی درباره داوری‌های آثار نیز توضیح داد: در این دوره سعی کردیم داوران را از بخش‌های مختلفی شامل اتحادیه خیاطان، اتحادیه پوشاک، بنیاد ملی مد و لباس، انجمن طراحان، دانشگاه و ... انتخاب کنیم تا نوعی انسجام و بهبود را در عملکرد داوری شاهد باشیم ضمن اینکه اسامی داوران در این دوره منتشر شد و در اختیار عموم قرار گرفته است.

«محمدعلی کیانی» دبیر بخش بین‌الملل این جشنواره نیز درباره حضور کشورهای دیگر در این رویداد فرهنگی-هنری گفت: امسال بخش بین‌الملل جشنواره با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و اداره کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور برگزار شد که پس از رایزنی‌ها ۱۱ کشور شامل افغانستان، اندونزی، آذربایجان، عراق، ترکیه، ایتالیا، رومانی، بنگلادش، هندوستان، قزاقستان و کره جنوبی در این دوره از جشنواره حضور پیدا کردند.

برای مشاهده برگزیدگان این جشنواره اینجا را کلیک کنید.

برچسب‌ها

اخبار پرونده