صالحی در یزد

تهران- ایرنا- «سیدعباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۸ برای سفری سه روزه وارد استان یزد شد.

ادای احترام به مقام آیت الله شهید صدوقی سومین شهید محراب، شرکت در همایش تجلیل از کتابداران و اختتامیه جشنواره مکتوب رضوی، بازدید از تالار مرکزی یزد و نیز تالار مرکزی امامشهر یزد از برنامه‌های صالحی به استان یزد بود.

 حضور در روستای رییس آباد ابرکوه، دیدار با «میرزا محمد کاظم بصیری» پیشکسوت فرهنگی و هنرمندان ابرکوه و خاتم  از دیگر برنامه‌های سید عباس صالحی در این استان بود.

وی همچنین در نشست شورای فرهنگ عمومی استان یزد شرکت کرد و نشستی هم با اصحاب رسانه استان یزد داشت.

صالحی در همان شب پنجشنبه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره میراث مکتوب رضوی در محل خانه فرهنگ صدوقی یزد حضور پیدا کرد. وی یک روز بعد به همراه جمعی از مسوولان یزد از بزرگترین مجتمع قرآنی کشور با نام امیرالمومنین (ع) در شهر ابرکوه بازدید کرد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سفر به ابرکوه یزد از رییس‌آباد روستای دوستدار کتاب این شهرستان نیز دیدن کرد.

صالحی در آیین تجلیل از کتابداران نمونه استان ها در یزد با تبریک هفته وحدت و میلاد حضرت رسول اکرم گفت: جوهره تمدن اسلامی، کتاب و کتابخانه است یعنی اینکه اگر بخواهیم آغاز و گسترش تمدن‌ها را با هم مقایسه کنیم تمدن ایران اسلامی از دل کلمات و مقوله های کتاب حرکت کرد و گسترش کتاب و کتابخوانی بال و پر پیدا کرد و به یک تمدن طلایی رسید و از این رو گسترش تمدن نوسازی جز از این مسیر میسر نیست.

وی همچنین روز جمعه ۲۴ آبان در جمع اهالی فرهنگ و هنر شهرستان‌های ابرکوه و خاتم گفت: از جمله رویکردهای این وزارتخانه، اقتصادی کردن فعالیت‌های فرهنگی و هنریست که به صورت جدی در وزارت ارشاد دنبال می‌شود.

صالحی پس از دیدار و گفت و گو با آیت الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر یزد، مدیران دستگاه‌های هم خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایندگان انجمن‌های فرهنگی و هنری و اهالی فرهنگ و رسانه این استان، روز شنبه به سفر خود پایان داد.

برچسب‌ها

اخبار پرونده