۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۷:۲۹
کد خبر: 83289294
T T
۰ نفر
آزمایشگاه ارزیابی حسی مواد غذایی شرق كشور در مشهد افتتاح شد

مشهد- ایرنا- نخستین آزمایشگاه مرجع ارزیابی حسی مواد غذایی و رفتار مصرف كننده در شرق كشور با حضور مدیر شبكه آزمایشگاهی فناوریهای راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مشهد افتتاح شد.

رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی روز سه شنبه در مراسمی كه به همین مناسبت برگزار شد گفت: آزمایشگاه ارزیابی حسی مواد غذایی و رفتار مصرف كننده در موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی و براساس تجربیات ارزشمند اعضای هیات علمی این مجموعه و به منظور پاسخگویی به نیاز صنعتگران جهت ارزیابی موفقیت ورود محصولات جدید غذایی به بازار راه اندازی شده است.
دكتر قدیر رجب زاده بیان كرد: در این آزمایشگاه آزمونهای مربوط به پذیرش، مشتری گرایی و دینامیك وابسته به زمان در زمینه طعم، بافت، رنگ و سایر ویژگیهای محصولات غذایی انجام می شود كه نتایج این آزمونها می تواند به بازار پسندی این محصولات كمك قابل توجهی كند.
وی ادامه داد: مهمترین مزیتهای استفاده از این آزمایشگاه برای صاحبان صنایع، مشاوره و آموزش روشهای ارزیابی حسی مواد غذایی، همكاری در انجام پروژه های تحقیقاتی داخل و خارج از كشور، توسعه روشهای نوین ارزیابی حسی مواد غذایی، طراحی و اصلاح فرمولاسیون محصول و همچنین تعیین نقش فرآیندهای دهانی در ارزیابی حسی دینامیك مواد غذایی است.
رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی گفت: بهبود و گسترش تكنیكهای ارزیابی حسی از مهمترین الزامات جهت توسعه صادرات و افزایش توان رقابتی در صنعت غذا به شمار می رود.
رجب زاده با بیان این كه خدمات این آزمایشگاه قابل ارائه در سطح ملی و بین المللی است افزود: با هدف توسعه تكنیكهای ارزیابی حسی مواد غذایی با برخی از كشورها قراردادهای مشترك پژوهشی هم منعقد شده است.
پژوهشكده علوم و صنایع غذایی، مستقر در مشهد، از مراكز پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است كه از سال 1385 با توجه به سوابق گذشته و مزیتهای منطقه ای خراسان رضوی به منظور پاسخگویی به بخشی از نیازهای پژوهشی كشور به ویژه در منطقه شمال شرق راه اندازی شد.
1922/7496