۲ دی ۱۳۹۷، ۱۸:۰۳
کد خبر: 83144739
T T
۰ نفر
سركنسولهاي خارجي از موسسه علوم و صنايع غذايي ديدن كردند

مشهد- ايرنا- سركنسولهاي كشورهاي عراق، تركيه و پاكستان مستقر در مشهد با هماهنگي نمايندگي وزارت امور خارجه در شمال شرق كشور، با هدف آشنايي با ظرفيتهاي ايران از موسسه پژوهشي علوم و صنايع غذايي در اين شهر ديدن كردند.

موسسه پژوهشي علوم و صنايع غذايي عصر يكشنبه گزارش داد: رئيس نمايندگي وزارت امور خارجه در شمال شرق كشور در جريان اين بازديد موسسه پژوهشي علوم و صنايع غذايي را در حوزه همكاريهاي بين المللي پيشتاز توصيف و بيان كرد: همكاريهاي بين المللي كه از سوي وزارت امور خارجه مورد حمايت قرار مي گيرد شامل فعاليتهاي صنعتي، اقتصادي، كشاورزي و علمي است.
غلامعباس ارباب خالص افزود: مشهد در حوزه تبادل دانشجو با كشورهاي همسايه خوب عمل كرده و امروز شاهد تحصيل دانشجويان زيادي از عراق و تركيه در دانشگاههاي اين شهر هستيم.
رئيس موسسه پژوهشي علوم و صنايع غذايي نيز در اين ديدار گفت: در زمينه غذاي حلال اقدامات خوبي در ايران انجام شده و اين مؤسسه نماينده وزارت علوم در حوزه استانداردسازي غذاي حلال در كشور است.
دكتر قدير رجب زاده همچنين ورود محصولات تراريخته به ايران را تحت كنترل توصيف و بيان كرد: با توجه به امكانات و تجهيزات گرد آمده، اين موسسه به عنوان آزمايشگاه همكار سازمان غذا و دارو در زمينه تشخيص محصولات تراريخته فعاليت مي كند.
وي به اخذ مجوز پذيرش دانشجوي بين المللي در مقطع تحصيلات تكميلي در اين موسسه نيز اشاره و براي جذب دانشجويان متقاضي تحصيل از كشورهاي همجوار در حوزه تخصصي صنايع غذايي اعلام آمادگي كرد.
همچنين مقرر شد همكاريهاي كشورهاي پاكستان، عراق و تركيه با مؤسسه پژوهشي علوم و صنايع غذايي در زمينه صنعت غذا، حوزه آزمايشگاهي، تبادل استاد و دانشجو و ساير موارد با هماهنگي نمايندگي وزارت امور خارجه در شمال شرق كشور پيگيري و در قالب تفاهمنامه مشترك اجرا شود.
موسسه پژوهشي علوم و صنايع غذايي وابسته به وزارت علوم، تحقيقات و فناوري سال 1360 با نام سازمان پژوهشهاي علمي و صنعتي خراسان فعال شد و در پي تبديل مراكز استاني اين سازمان به پاركهاي علم و فناوري فعاليت خود را با نام پژوهشكده تحقيقات توسعه فناوري ادامه داد. اين موسسه كه چتر فعاليت آن كشوري است با 30 عضو هيات علمي و 34 دانشجوي مقطع دكترا در حوزه پژوهشهاي مرتبط با حوزه علوم و صنايع غذايي در مشهد مستقر است.
7496/1858