۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۰۹
کد خبر: 82517081
T T
۰ نفر
پزشكيان: اقدام دولت در حوزه بهداشت و مديريت منابع آب قابل تقدير است

اروميه- ايرنا- نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: هيچ دولتي در ايران به اندازه دولت روحاني به وضعيت بهداشت و درمان مردم و مديريت منابع آب توجه نكرده است.

به گزارش ايرنا، مسعود پزشكيان روز پنجشنبه در اروميه با تاكيد بر اينكه براي بيان حقايق نبايد با ديد سياسي و مغرضانه عمل كرد، افزود: با نيم نگاهي به بيمارستان هاي افتتاح شده و طرح هاي بهداشتي و درماني مي توان به سادگي به اقدام ارزشمند دولت در اين حوزه پي برد.
وي اقدام دولت روحاني را در راستاي احياي درياچه اروميه را نيز موفق عنوان كرد و افزود: عده اي هم اكنون اقدام دولت در رابطه با احياي درياچه اروميه را نشانه رفته اند.
پزشكيان با طرح سوالي مبني بر اينكه چه اقدامي بايد انجام مي گرفت كه نشده است؟ ادامه داد: آيا غير از اين است كه با وجود كاهش بارندگي ها در منطقه تراز آبي درياچه اروميه به جاي كاهش، بيش از 80 سانتيمتر افزايش يافته است.
نماينده مردم تبريز در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: دولت روحاني در بحث مديريت منابع آبي حساس بوده و اقدام قابل قبولي انجام داده است.
پزشكيان با بيان اينكه دولت گذشته ما را در بحث رسيدگي به موضوع خشك شدن درياچه اروميه فريب داد، اذعان كرد: با توجه به نبود بازديد هاي ميداني نمايندگان مجلس از طرح هاي احياي درياچه اروميه، دولت گذشته با ارائه آمار و ارقام اشتباه مردم را فريب داد.
وي با اشاره به وعده هاي رئيس دولت گذشته در رابطه با ريشه كني بيكاري در كشور، گفت: متاسفانه با دادن وعده هاي دروغ به شعور مردم توهين كردند ولي عده اي در عين ناباوري براي آنان سوت و كف زدند.

** پزشكيان: وعده افزايش يارانه ها دروغ است
نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي با دروغ دانستن وعده افزايش يارانه ها، گفت: از آن آقايي كه وعده افزايش يارانه را داده است بايد خواست تا منبع تامين آن را نيز اعلام كند.
مسعود پزشكيان قالب كردن دروغ به مردم را بزرگترين ظلم در حق ملت دانست و افزود: شيطان برهمان كساني نازل مي شود كه تحت تاثير دروغ قرار مي گيرند و بدون اطلاع از اصل موضوع، اقدام به جوسازي و تهمت زدن مي كنند.
وي با بيان اينكه عده اي راه را بلد نيستند و به مردم راه نشان مي دهند، اظهار كرد: مگر مي شود همه خواب بروند و هزاران ميليارد اختلاس شود؟ اگر بنا به برخورد با متخلف است چرا با سايرين برخورد نمي كنند؟
وي از كساني كه حقوق هاي نجومي را به عنوان بهانه اي براي تاخت و تاز به دولت مطرح مي كنند خواست تا اگر جرات بيان حقايق را دارند، پيگير دزدي هاي قطر در ذخاير مشترك نفتي با ايران باشند.
پزشكيان با بيان اينكه ايران رنگين كماني از اقوام است، گفت: برتري به دين و نژاد نيست و اين انسانيت افراد است كه به آنان بها مي دهد.
نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به نقش تحريم ها در وضعيت اقتصادي كشور، اظهار كرد: تحريم ها سبب از دست رفتن بازارهاي جهاني ايران شد كه به اين زودي ترميم نخواهد شد و منتقدان برجام و حاميان تحريم ايران بايد كمي انصاف داشته باشند.
پزشكيان با انتقاد از وضعيت فعلي كشور، گفت: ايران همان كشوري است كه مردمش راضي به دريافت پول از جهاد سازندگي بابت حق الزحمه نبودند؛ امروز چه بلايي بر سر مردم آمده است كه براي 45 هزار تومان شعار انتخاباتي سر مي دهند؟
وي در پايان با اعلام اينكه خود يك بسيجي انقلابي است، اذعان كرد: بنده بسيجي هستم ولي نه مانند آن افرادي كه براي فرار از سربازي و سهولت در استخدام عضو بسيج شده اند.
به گزارش ايرنا، اين برنامه كه به محوريت انتخابات در دانشگاه قاضي طباطبايي اروميه برگزار شد، با تريبون آزاد دانشجويان همراه بود.
3214/3072/6183
خبرنگار: شاهين سپهراد انتشار دهنده: عليرضا فولادي