۳ مهر ۱۳۹۷، ۱۹:۱۱
کد خبر: 83044199
T T
۰ نفر
سفیر استرالیا: به دنبال توسعه روابط با ایران هستیم

قم - ایرنا - سفیر استرالیا در ایران با تاكید بر این كه همه كشورهای جامعه بین الملل به دنبال حفظ توافق هسته ای(برجام) هستند گفت: به دنبال توسعه روابط علمی، فرهنگی و اقتصادی با ایران هستیم.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری قم، «یان بیگز» روز سه شنبه در دیدار با استاندار قم، با اشاره به اقامت بیش از یك صد هزار ایرانی در استرالیا افزود: باید راهكارهای تحقق توسعه روابط اقتصادی با ایران اندیشیده شود.
وی با یادآوری مقاومت مردم ایران در برهه های مختلف تاریخ معاصر از جمله جنگ تحمیلی هشت ساله تاكید كرد: مردم و جمهوری اسلامی ایران با فشارهای خارجی به سردمداری ایالات متحده به ویژه در بخش های اقتصادی مواجه هستند كه جمعیت جوان ایران می تواند از این فشارهای اقتصادی نیز با موفقیت بیرون بیاید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ابراز همدردی با دولت و مردم ایران به دلیل حادثه تروریستی اهواز اظهار داشت: دولت استرالیا نیز طی اطلاعیه ای این عملیات تروریستی را به طور رسمی محكوم نموده است.
یك تیم تروریستی مسلح وابسته به گروهك تجزیه طلب الاحواز روز سی و یكم شهریورماه امسال در جریان رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در اهواز پس از پوشیدن لباس سپاه و بسیج به سوی مردم حمله كردند. در جریان این اقدام 25 تن از جمله چند غیر نظامی شهید و 60 نفر دیگر زخمی شدند. همچنین چهار عامل این حادثه تروریستی هم كشته شدند.
وی همچنین با اشاره به چندین بازدید خود از ظرفیت های استان قم ابرازامیدواری كرد كه بتوانیم در بخش های مختلف از جمله صنعت و تامین تجهیزات صنایع با این استان همكاری داشته باشیم.

** آمریكایی ها از رفتارشان با ملت ایران پشیمان خواهند شد
استاندار قم نیز در این دیدار با اشاره به اجماع بین المللی برای حفظ برجام اظهار داشت: آمریكایی ها از رفتارشان با ملت ایران پشیمان خواهند شد.
سید مهدی صادقی، خروج یك طرفه آمریكا از برجام به عنوان یك توافقنامه بین المللی را مورد توجه قرار داد و گفت: ملت ایران تحریم های یك جانبه چند دهه ای و جنگ تحمیلی را با موفقیت پشت سر گذاشته است و سردمداران آمریكا را نیز از كار خود پشیمان خواهند كرد.
توافق جامع و نهایی هسته‌ ای وین با عنوان شناخته شده و رسمی برنامه جامع اقدام مشترك یا برجام در راستای توافق جامع بر سر برنامه هسته‌ای ایران و به دنبال تفاهم هسته‌ای لوزان، سه‌شنبه 23 تیر 1394 در وین اتریش بین ایران، اتحادیه اروپا و گروه 1+5 (شامل چین، فرانسه، روسیه، انگلستان، آمریكا و آلمان) منعقد شد.
ترامپ رئیس جمهور آمریكا اردیبهشت ماه امسال خروج آمریكا از توافق نامه هسته ایران و 1+5 و بازگرداندن تحریم ها علیه ایران را اعلام كرد.رژیم صهیونیستی، عربستان ، امارات و بحرین در اقدامی هماهنگ اولین كشورهایی بودند كه از اقدام ترامپ حمایت نمودند.
وی همچنین ظرفیت های فرهنگی و مذهبی قم را یادآور شد و اظهار داشت: استان قم مذهبی ترین استان كشور بوده و در انقلاب اسلامی نقش موثر ایفا كرده است.
وی میزبانی سالانه از 3 میلیون زائر و گردشگر خارجی را از جمله ظرفیت های قم برشمرد و افزود: حدود 30 هزار تن از این گردشگران از كشور استرالیا به قم سفر می كنند.
صادقی، گردشگری و خدمات، صنعت و كشاورزی و سرمایه گذاری و اقتصاد را از جمله مزیت های این استان برشمرد و افزود: قم آماده جذب سرمایه گذاری خارجی و نیز افزایش مراودات فرهنگی و اقتصادی با كشور استرالیاست و در این زمینه همكاری های لازم انجام می شود.
7404 / 1175