تهران بزرگ - ایرنا - شهردار منطقه ۱۴ تهران از توافق میان نیروی هوایی ارتش و شهرداری تهران خبر داد و گفت: براساس این توافق حد جنوبی این محدوده به وسعت ۲.۵ هکتاری در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد و بخش شمالی آن به نهاجا داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر شهرابی شهردار منطقه ۱۴، عصر سه‌شنبه در نشستی با خبرنگاران و اصحاب رسانه ضمن ارائه توضیحاتی درباره اقدامات انجام شده در این منطقه، پاسخگوی سوالات آنها بود.

شهرابی افزود: در بحث بودجه نگاه مدیریت شهری در سال ۱۴۰۳ این بود که یک گام بلندی را در این خصوص برداریم و رشد تقریبی دو برابری بودجه نشان می‌دهد که قرار است کارهای مهمی در شهر انجام شود و بودجه مناطق نیز به طور میانگین رشد ۲.۵ برابری داشته است.

به گفته وی، طرح الگوی خدمت، طرح ۳۶۰ درجه و طرح تحول بیست گانه که در کنار طرح من شهردارم قرار گرفت به عنوان چاشنی خدمات دهی و طرح‌ها و برنامه‌ها معرفی شد.

واگذاری ۲.۵ هکتار از اراضی نهاجا در خیابان پیروزی به شهرداری

شهردار منطقه ۱۴ ادامه داد: طبق برنامه ریزی انجام شده، ۱۱۰ میلیارد تومان در ۵ محور و نقطه مشخص شده در منطقه برای انجام اقدامات لازم در نظر گرفته شده است.

سهرابی یادآور شد: در کنار نهضت آسفالت، نهضت ملی مسکن را در ۵ محور داریم، پروژه یک هزار و ۱۰۰ واحدی در خیابان پیروزی داریم و در مجموع ساخت ۲ هزار واحد مسکونی را با همکاری سازمان نوسازی در قالب ۵ پروژه در منطقه دنبال می‌کنیم.

وی تاکید کرد: پروژه فرامنطقه شوشتری را داریم که از مناطق ۱۳ و ۱۴ و ۱۵ عبور می کند، فاز اول آن تا آخر امسال تا میدان فدک و پشت ورزشگاه تختی افتتاح شود، منطقه ۱۴ تلاش می‌کند معارضان این پروژه در محدوده منطقه را مرتفع کند.

به گفته وی، همچنین تقاطع بسیج - محلاتی دیگر پروژه‌ای است که معارض دارد و در حال رفع آن هستیم، علاوه بر این تقاطع امام علی- ده حقی دیگر پروژه‌ای است که در حال پیگیری هستیم.

واگذاری ۲.۵ هکتار از اراضی نهاجا در خیابان پیروزی به شهرداری

شهردار منطقه ۱۴ افزود: توافق با نهاجا در پایین خیابان پیروزی، مبحث مهمی است که به صورت ۵۰-۵۰ انجام شده و حد جنوبی این محدوده یک وسعت ۲.۵ هکتاری در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد و بخش شمالی آن به نهاجا داده می شود. کارهای کمیسیون ماده پنج آن انجام و مصوب شده و در مرحله تحویل هستیم که اگر این توافق اجرایی شود تحولی در این محدوه از منطقه را خواهیم داشت.

شهرابی اضافه کرد: با همکاری سازمان زیباسازی احیای بافت تاریخی دروازه دولاب را خواهیم داشت و در بحث رسیدگی به بازار گل و در حوزه ایمن سازی اقداماتی را پیش می‌بریم به طوری که بازسازی آن را در برنامه داریم که البته مشکلات حقوق دارد که قبل از اقدام باید برطرف کنیم.

۸ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۵۵

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha