۱۴ آبان ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9907989
T T
۰ نفر
تیم تکواندو ایران قهرمان مسابقات بین المللی صربستان ....................................................
بلگراد، خبرگزاری جمهوری اسلامی 14/08/86 خارجی.صربستان.ایران.تکواندو.قهرمانی تیم تکواندو دانشگاه آزاد اسلامی که به نمایندگی از ایران در یک رشته مسابقات بین المللی تکواندو در صربستان شرکت کرده بود مقام نخست این مسابقات را به دست آورد.
دو تکواندوکار ایرانی در مرحله فینال مسابقات روز پایانی که عصر روز یکشنبه در محل سالن ورزشی "نووی بلگراد" برگزارشد حریفان خود از بلغارستان و صربستان را شکست دادند و بدین ترتیب ایران موفق به کسب هفت مدال طلا، چهار نقره و چهار برنز و دستیابی به مقام نخست این مسابقات شد.
در مسابقات مرحله نهایی عصر امروز "مهران عسکری" در وزن پنجم با "ناک اوت" رقیب خود از صربستان در کمتر از یک دقیقه از راند اول مسابقه مدال طلا گرفت و "حامد جعفری" دیگر تکواندوکار جوان ایرانی در وزن چهارم مدال طلا را با غلبه بر رقیب خود از کشور بلغارستان به دست آورد.
تیم ایران مرکب از 21 ورزشکار از شهرهای تهران، اصفهان، رشت و کرج در هشت وزن در این مسابقات حضور داشت. در این مسابقات 650 ورزشکار در قالب 72 تیم از 16 کشور شرکت کرده بودند.
"سید نعمت خلیفه" سرمربی تیم دانشگاه آزاد اسلامی در مصاحبه با ایرنا با ابراز خشنودی از کار خوب تیم که سبب کسب مقام نخست برای آنان شد گفت به رغم آنکه برخی از نفرات تیم برای اولین بار در یک صحنه بین المللی تکواندو حضور یافته بودند اما نمایش خوبی از مهارت و برتری بر رقیبان را از خود نشان دادند. وی ابراز امیدواری کرد که تیم ایران در مسابقات سال آینده دانشجویان جهان در صربستان و نیز مسابقات المپیک دانشجویان جهان که دو سال دیگر برگزار شود با حفظ آمادگی لازم همچنان در رده نخست بازی ها قرار گیرند.
"یوسف کرمی" دارنده مدال طلای المپیک دانشجویان جهان در تایلند که چند ماه پیش از این برگزار شد در مصاحبه با ایرنا از سطح بازی ها در این تورنمنت بین المللی ابراز رضایت کرد. کرمی یکی از ده تکواندوکار برتر جهان افزود به رغم آنکه برخی از تکواندوکاران تیم ایران بسیار جوان بوده و برای نخستین بار در مسابقات بین المللی حاضر شده بودند اما نتایج درخشانی کسب کردند. وی که در این دوره از مسابقات تیم ایران را همراهی می کرد افزود در عین حال باید توجه داشت که در صورتی که تیم به اندازه کافی برای مسابقات بعدی تمرین نداشته باشد با مشکل برخوردخواهد کرد زیرا تیم های دیگر فاصله فعلی خودرا با ایران کم کرده و رقابت با آنان دشوار خواهد شد.
برندگان مدال در تیم ایران در وزن های مختلف به شرح زیر می باشد: - وزن اول علیرضا شکوری طلا، نصیر فرازند مهر نقره - وزن دوم آرمان عطایی طلا، حامد خرقانی نقره، داوود عبدالرضایی برنز - وزن سوم محمد هداوند احمدی طلا، محمدرضا بابادی نقره - وزن چهارم حامد جعفری طلا، علی رضایی برنز - وزن پنجم مهران عسکری طلا - وزن ششم وحید عبداللهی طلا، روح الله طالبی نقره - وزن هفتم جواد رضاپور برنز - وزن هشتم مرتضی رستمی طلا، حامد کناری وند برنز در این مسابقات علاوه بر ایران تکواندوکاران کشورهای آلمان، اسپانیا، اسلوونی، اندونزی، اوگاندا، بلغارستان، بوسنی و هرزگوین، روسیه، رومانی، صربستان، کانادا، کرواسی، مولداوی، مونته نگرو و یونان شرکت داشتند.
اروپام/255/ 1768 شماره 001 ساعت 01:05 تمام
۰ نفر