۷ مهر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9905118
T T
۰ نفر
ابوطالب: حضور علی آبادی در انتخابات برای فوتبال مغتنم است ..........................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 07/07/86 داخلی.ورزشی.فوتبال.
کارشناس و پیشکسوت فوتبال کشورمان عدم مدیریت عالی در فدراسیون و نبود سازندگی در باشگاههای دولتی را موجب بحرانی شدن فوتبال طی هشت سال گذشته ذکر کرد.
پرویز ابوطالب در گفت و گو با سایت خبری سازمان تربیت بدنی، با بیان آنکه تمامی علاقمندان فوتبال درایران به خوبی واقف هستند که فوتبال کشورمان مدت 8 سال در شرایط بحرانی به سر برده است،افزود : این مساله در درجه اول ناشی از عدم مدیریت عالی اجرایی درفدراسیون و در درجه دوم به عدم سازندگی و تربیت بازیکنان نوجوان و جوان در باشگاههای دولتی مربوط می شود.
به گزارش ایرنا وی افزود: استعدادهای این رده ها تنها علاقمندی خویش به فوتبال را نشان می دهند،غافل از آنکه فوتبال امروز در جهان یک صنعت تمام عیار به حساب می آید و تولید آن فکر ، فن ، هنر و زیبایی هایی است که به عنوان ایجاد گل در مسابقات دیده می شود و مردم از این هنرها و گل زدن ها لذت می برند و حاضرند هزینه آن را بپردازند.
وی از عدم ترانسفر قابل توجه بازیکنان خوب ایرانی به فوتبال اروپا در چند سال اخیر انتقاد کرد وگفت : متاسفانه در شش سال گذشته که لیک برتر در کشورمان برگزار شده است ، هرگز بازیکنان ماهر و متخصص در فوتبال ما تربیت نشده اند تا مثل گذشته راهی فوتبال اروپا شوند و مردم با تمام وجود این مساله را درک کرده اند.
کارشناس فوتبال کشورمان 7 فاکتور را در خصوص برطرف کردن این رکودها و موفقیت تیم ملی موثر دانست وتصریح کرد:درکامیابی تیم ملی یک کشور، سرمایه گذاری دولت و مجلس 35درصد تاثیر گذاراست و مدیریت فدراسیون 10 درصد تاثیر دارد که اثر پذیری آن معلول شناخت فاکتورهایی همچون مربیان تیم ملی با 15 درصد تاثیر،بازیکنان ماهر با 20 درصد تاثیر، رسانه های گروهی به خاطر مطلع کردن مردم و دست اندرکاران با 10 درصد تاثیر،تماشاگران به خاطر حمایت از بازیکنان در مسابقات با 5 درصد تاثیر و حوادث بازی با 5 درصد تاثیراست.
وی در پاسخ به برخی ابهامات در خصوص انتخابات آینده فدراسیون فوتبال ، کشور مالزی را مثال زد وگفت:فوتبال مالزی درآسیا یک فوتبال درجه3 بود،ولی نخست وزیر این کشور با برعهده گرفتن ریاست فدراسیون فوتبال،بعد ازآن رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا شد و به تدریج با مدیریت وی ،اکنون کل کنفدراسیون فوتبال آسیا توسط مالزیایی ها اداره می شود و مقراین کنفدراسیون هم در کوالالامپور پایتخت مالزی قرار داده شده است.
فیفا هیچگاه مانع کمک دولت ها به فوتبال نمی شود وتنها مخالف دخالت دولت ها درامور این ورزش در کشورهاست و ما هم درایران می توانیم برای رفع موانع و دفع آنها در فوتبال ، از دولتمردان خویش کمک بطلبیم .
وی حضور علی آبادی در عرصه انتخابات فدراسیون فوتبال را مغتنم شمرد و گفت: فکر می کنم در صورت انتخاب وی ، فوتبال ایران با سرعت بیشتری می تواند حساب شد برنامه های توسعه ای و خصوصی سازی خود را به اجرا گذاشته و در بلند مدت صاحب باشگاههایی توانمند و مستقل با عبور از باشگاهداری دولتی امروز شود.
ورزشی 1590 شماره 023 ساعت 12:48 تمام
۰ نفر