۱۲ خرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9897755
T T
۰ نفر
" جلال چراغپور" : لیک در اجرا ضعف دارد نه در برنامه ریزی ....................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 12/03/86 داخلی.ورزشی.فوتبال کارشناس فوتبال در ارزیابی دوره ششم لیک برتر فوتبال باشگاه های ایران با اشاره به غیر معمول بودن وقفه های لیک گفت : لیک حرفه ای فوتبال ایران در برنامه ریزی ضعف ندارد بلکه این مساله در اجرای برنامه های لیک صدق می کند .
جلال چراغپور روز شنبه اظهار داشت:نه فقط در دوره اخیر بلکه در سالهای مختلف و به دلایل شرایط خاص فدراسیون ها، عدم اجرای صحیح برنامه ها را شاهد بوده ایم .
وی اظهار داشت : تعطیلی غیر مترقبه بازیهای لیک همواره به ضرر عده ای و به نفع عده ای دیگر رقم می خورد و تیم هایی که روی خط برد و نتایج خوب هستند با تعطیلی لیک از آمادگی آرمانی خود دور می شوند و در عوض این مساله به سود تیم هایی تمام می شود که امتیازات زیادی را از دست داده اند و می توانند در تعطیلات به رفع نقاط ضعف واحیای خود بپردازند .
چراغپور افزود : برای حل این موضوع که فوتبال ایران را دچار معضل کرده است به مکانیزم اجرایی صحیح و تامین برنامه ها با قدرت از سوی کادر اجرایی فدراسیون نیاز داریم .
وی با انتقاد از حضور بازیکنان خارجی در دو پست مهم فوتبال در لیک کشورمان ، تصریح کرد: تیم های زیادی در لیک برتر ایران از دروازه بان خارجی بهره می برند و از سوی دیگر در رقابت برای تصاحب عنوان آقای گلی لیک ، یک مهاجم خارجی در صدر جدول گلزنان قرار می گیرد و نتیجه می گیریم که در فوتبال کشورمان و در دو نقطه حیاتی ، بازیکن خوب ایرانی تولید نمی شود و همین امر، امتیاز لیک را پایین می آورد .
چراغپور اظهار داشت : لیک فی نفسه برای ساختن تیم ملی برگزار می شود و اگر در خصوص جذب و استفاده از بازیکنان خارجی به همین ترتیب عمل شود در چند سال آینده دچار مشکل می شویم .
کارشناس فوتبال کشورمان بزرگترین مزیت تیم سایپا در راه رسیدن به قهرمانی را کنترل جریانات چند گانه که مانع این عنوان می شد دانست و افزود : باشگاه سایپا در ابتدا و خیلی زود تکلیف سرمربی تیم را مشخص کرد و سپس ابزار قدرت را به علی دایی سپرد.
وی گفت : علاوه بر این دو کار مهم ، در روزهای حساس لیک تمام بازیکنان سایپا در اختیار تیم بودند و می توانستیم کنترل جو تنش زا و دوری گزیدن ازحاشیه های تخریب کننده را در مجموعه سایپا ببینیم که باعث شد با آرامش روانی مثال زدنی بازیهای خود را به پایان برسانند.
چراغپور نقش علی دایی را در قهرمانی سایپا بسیار موثر عنوان کرد و گفت : دایی هر آنچه که در فوتبال حرفه ای آلمان آموخته بود ، در نخستین تجربه سرمربی گری اش پیاده کرد و قهرمانی سایپا با دایی ، درس بزرگی هم برای فدراسیون و هم برای مدیران باشگاههای ما شد تا با میدان دادن به نیروهای جوان و استفاده از آنها در کارهای بزرک ثمرات شجاعت خود را ببینند.
ورزشی.1587/ 1521 شماره 047 ساعت 00:14 تمام انتهای پیام M12.19-00-14
۰ نفر