۱۸ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9891675
T T
۰ نفر
علی آبادی: نحوه داوری ها، حق تیم ملی فوتبال ایران را ضایع کرده است ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/12/18 ورزش.علی آبادی.فوتبال معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی عصر یکشنبه در دیدار محمد بن همام رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا با وی،با اشاره به داوریهای مسابقات مقدماتی جام جهانی فوتبال اظهار داشت:دردو مسابقه گذشته تیم ایران به دلیل نبود دقت کافی از سوی داوران، حق تیم ملی فوتبال ایران ضایع شده است به گزارش خبرنگار ایرنا به نقل از سازمان تربیت بدنی، محمد علی آبادی ابراز امیدواری کرد رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا در این خصوص نظارت بیشتری داشته باشد تا داوری ها به مانند مسابقات جوانمردانه و براساس قانون برگزار شود.
وی در ادامه از FIFA و AFC خواست تا از فوتبال ایران به عنوان یکی از قطب های اصلی فوتبال آسیا حمایت بیشتری کنند.
علی آبادی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران اقدامات بزرگی در راستای رشد و توسعه فوتبال کشور در سه بعد توسعه منابع مالی، توسعه زیر ساخت ها و حرکت به سمت خصوصی سازی انجام داده است.
وی گفت: توصیه ما به فدراسیون فوتبال کشورمان این است که ارتباط تنگاتنگ و خوبی با کنفدراسیون فوتبال آسیا به منظور دستیابی به اهداف توسعه فوتبال ایران داشته باشد چرا که گسترش این ارتباط را به سود فوتبال ایران می دانیم.
رییس سازمان تربیت بدنی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط سازمان تربیت بدنی در جهت کمک به رشد و توسعه فوتبال در ایران گفت: در چند سال اخیر ، حرکت بزرگی را در زمینه ساخت ورزشگاه های بزرگ در سراسر کشورمان آغاز کرده ایم البته این غیر از ساخت و سازهای در سطح ملی و همگانی (تمرینی ) است که در شهرهای کوچک صورت گرفته و می گیرد.
علی آبادی با بیان اینکه هم اکنون در مراکز استان ها و شهرهای بزرگ حدود 40 ورزشگاه 10 تا 15 هزار نفری در حال ساخت و یا ساخته شده است، افزود: هم اکنون علاوه بر ورزشگاه های بزرگ موجود در سطح کشور، ورزشگاه های 50 هزار نفری شیراز و اهواز، 75 هزار نفری اصفهان، 70 هزار نفری مشهد، 20 هزار نفری هرمزگان، 40 هزار نفری سرپوشیده اختصاصی بانوان در تهران در حال ساخت بوده و کار احداث یک ورزشگاه 70 هزار نفری دیگر در تهران در دست مطالعه و بررسی است. با توجه به این تا پایان سال 2011 بیش از 10 ورزشگاه 50 هزار نفری در ایران موجود خواهد بود و در کنار این ده ها ورزشگاه کوچک تا 10 هزار نفری ، در نقاط مختلف کشور در خدمت فوتبال خواهند بود.
وی با اشاره به نقش و جایگاه باشگاه ها در رشد فوتبال ایران، تصریح کرد: هر چند بیش از 90 درصد هزینه های فوتبال بر عهده دولت است اما ما جهت گیری اصلی خود را به سمت خصوصی سازی ترسیم کرده ایم و قصد داریم همه باشگاه ها را به سمت خصوصی سازی سوق دهیم.
علی آبادی با اشاره به تلاش فدراسیون فوتبال و حمایت سازمان تربیت بدنی مبنی بر دریافت حق پخش تلویزیونی، خاطر نشان کرد: این اتفاق برای نخستین بار در فوتبال ایران رخ داد، به طور کلی سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک فدراسیون فوتبال را یاری خواهند کرد تا تمام حق و حقوق فوتبال کشور گرفته شود.
رییس کمیته ملی المپیک در ادامه با تاکید بر لزوم حمایت مراجع بین المللی فوتبال از فدراسیون های ملی ، افزود: از فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا این توقع را داریم که نگاه ویژه ای به فدراسیون فوتبال ایران داشته باشند و این قطب فوتبال قاره آسیا را در جهت رشد و جهانی شدن یاری کنند.
وی توسعه علمی مربیگری و داوری را از دیگر توصیه های سازمان تربیت بدنی به فدراسیون فوتبال عنوان کرد و خواستار حمایت AFC در این حوزه نیز شد.
علی آبادی همچنین با اشاره به انتخابات پیش روی کنفدراسیون فوتبال آسیا و نامزدی مجدد محمد بن همام از هماهنگی فدراسیون فوتبال با رییس AFC ابراز رضایت کرد.
شماره 061 ساعت 16:41 تمام
۰ نفر