۸ بهمن ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9888633
T T
۰ نفر

علی آبادی:

۸ بهمن ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9888633
علی آبادی: شهرهای طلایی ورزش با توجه به 20 شاخص معرفی می شوند ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/11/08 ورزش.طلایی.علی آبادی معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی گفت: به مناسبت ایام الله دهه فجر، اسامی شهرهایی که میانگین سرانه ورزشی آنها از مرز یک متر مربع گذشته باشد،اعلام خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان تربیت بدنی، محمد علی آبادی صبح امروز سه شنبه در دومین سمینار مشترک مدیران و معاونان ستادی این سازمان از تنظیم برنامه ای برای معرفی شهرهای طلایی ورزش در آینده نزدیک خبر داد.
وی گفت: قصد داریم در این برنامه که با 20 شاخص طراحی شده شهرستانهای سراسر کشور را با شاخص هایی نظیر تعداد ملی پوشان، تعداد ورزشکاران سازمان یافته، تعداد تیم های لیگ برتر، تعداد مدال های کسب شده در رقابت های جهانی و بین المللی ، میزبانی ها، کسب جایگاه ها در المپیاد ورزشی ایرانیان و مسابقات قهرمان کشوری را مورد بررسی قرار دهیم.
به گفته وی، در نهایت هریک از استان ها که بالاترین امتیاز را کسب کنند به عنوان شهرهای طلایی ورزش معرفی می شوند و سازمان تربیت بدنی به خاطر عملکرد آنها در طول یکسال، بین 300 تا 600 میلیون ریال پاداش اهدا می کند علی آبادی افزود: همچنین رییس اداره آن شهرستان علاوه بر حکم ابلاغی از سوی مدیر کل استان مربوطه به صورت مستقیم از طرف رییس سازمان نیز حکم مدیریت شهر طلایی ورزش را دریافت خواهد کرد و چنانچه این شهرستان به مدت 3 سال متوالی به این مهم دست یابد پاداش های ویژه ای به آن اختصاص خواهد یافت .
رییس سازمان ورزش گفت: در این خصوص استانهای کشور به سه دسته کوچک ، متوسط و بزرگ تقسیم شده و هر یک از این استانها در دسته بندی های یاد شده مورد سنجش قرار خواهند گرفت.
وی در ادامه با بیان اینکه امروز ساخت اماکن ورزشی در کشورمان به یک مطالبه عمومی برای مسوولان و مردم تبدیل شده است، تصریح کرد: به مناسبت ایام الله دهه فجر به تدریج نام شهرهایی که میانگین سرانه ورزشی آنها به بیش از یک متر مربع رسیده است را اعلام خواهیم کرد.
وی افزود: همچنین پس از بررسی های دقیق تعداد اسامی استان هایی که به این وضعیت رسیده یا می رسند اعلام خواهد شد.
رییس سازمان ورزش گفت: به عنوان مثال هم اکنون در هرمزگان میانگین سرانه ورزشی این استان محروم به یک متر و 98 سانتی متر مربع رسیده است که این یک جهش بزرگ برای توسعه ورزش این استان است .
علی آبادی افزود: خوشبختانه ورزش کشور در سال 87 به موفقیت های ارزشمندی در بخش های مختلف دست یافته است که حاصل آن برای همیشه در تاریخ ورزش کشور به یادگار خواهد ماند.
علی آبادی اظهار داشت: سازمان تربیت بدنی در مدت سه سال و نیم اخیر جلسات زیادی تشکیل داده است که در این جلسات به بحث و بررسی وضعیت ورزش کشور و برنامه ریزی برای آینده کشور مورد توجه قرار گرفته که حاصل آن تدوین یک برنامه جامع با پنج محور اصلی برای توسعه ورزش کشور است.
رییس سازمان ورزش کشور توسعه زیرساخت های ورزش کشور، توسعه منابع انسانی ، توسعه منابع مالی توسعه فرهنگ ملی و مذهبی، توسعه ورزش همگانی و قهرمانی را پنج محور اصلی اعلام کرد و افزود: دراین سه سال و نیم در بخش زیر ساختهای ورزش کشور با یک تنگنا به نام کمبود فضاهای ورزشی مواجه بودیم.
علی آبادی تصریح کرد: بنابراین با برنامه ریزی و با قدرت و جدیت کار ساخت اماکن ورزشی در سراسر کشور را آغاز کردیم و امروز خوشحالیم که در طول فعالیت دولت عدالت محور نهم حدود سه هزار پروژه ورزشی در نقاط مختلف کشور افتتاح شده است و سه هزار و 500 پروژه در دست ساخت و هزار پروژه در دست طراحی و برنامه ریزی قرار دارد.
رییس سازمان تربیت بدنی با تاکید بر لزوم به کارگیری نیروی انسانی متخصص در بدنه ورزش کشور خاطر نشان کرد: سازمان تربیت بدنی در بخش منابع انسانی نیز با کمبود نیرو مواجه است، هرچند در دوره اخیر 600 نفر به استخدام سازمان تربیت بدنی در سراسر کشور درآمدند اما مجوز استخدام یک هزار و 200 نفر دیگر را هم گرفته ایم تا این نیروهای متخصص را به بدنه ورزش کشور تزریق کنیم.
علی آبادی در تشریح توسعه منابع مالی گفت: پیش از روی کار آمدن دولت نهم بودجه ورزشی به ویژه در استان ها بسیار ناچیز بود، به طوریکه میانگین بودجه سالانه استانها حدود 100 میلیون تومان بود ،اما خوشبختانه با توجه ویژه رییس جمهوری و همچنین از محل بند ب و سایر منابع نظیر اجاره اماکن ورزشی، بودجه ورزش کشور چند برابر شده است.
وی گفت: با وجود این ، سازمان تربیت بدنی، برای رسیدن به اهداف بلند مدت خود هنوز هم در بخش مالی با کمبود اعتبار مواجه است و یکی از برنامه های سازمان این است که در بودجه سال آینده حدود 800 میلیارد ریال اعتبار به بخش جاری اضافه شود.
علی آبادی با اشاره به برنامه های سازمان تربیت بدنی برای توسعه ورزش همگانی و قهرمانی گفت: در بخش ورزش همگانی گام های بزرگی برداشته شده است و امروز در نقاط مختلف کشور پیاده روی خانوادگی به تدریج جایگاه خود را در بین مردم پیدا کرده است .
وی با بیان اینکه باید فرهنگ ورزش و همایش های عمومی در کشور نهادینه شود ، اظهار داشت: همچنین در بخش توسعه ورزش قهرمانی ، برنامه ریزی لازم صورت گرفته که برای دست یابی به آن از جمله مواردی که مد نظر قرار گرفته موضوع المپیاد ورزشی ایرانیان است. علی ابادی افزود: در این راستا قرار است این رقابت ها در دو رده سنی نوجوانان و جوانان برگزار شود.
وی در خصوص طرح جامع پرتال ورزش کشور نیز گفت: این طرح مراحل نهایی خود را سپری می کند و هم اکنون تعدادی از استان ها مشغول جمع آوری اطلاعات استان خود هستند و در صورت بهره برداری با توجه به نوع آوری شکل گرفته از ریاست جمهوری دعوت می کنیم در مراسم رونمایی حضور داشته باشد.
شماره 073 ساعت 17:04 تمام
۰ نفر