۲۵ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9887777
T T
۰ نفر
اتحادیه فوتبال نخستین نشست تدوین آئین نامه های فوتبال را برگزار کرد ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/10/25 ورزش.فوتبال.اتحادیه باشگاهها.نشست نخستین نشست بررسی مقررات و آئین نامه های فوتبال روز چهارشنبه در دفتر مرکزی اتحادیه فوتبال باشگاههای ایران برگزار شد.
به گزارش ایرنا به نقل از اتحادیه فوتبال باشگاههای ایران،امیر هوشنگ فتحی معاون حقوقی اتحادیه در ابتدای این نشست بر لزوم توجه ویژه به قوانین فوتبال کشور اشاره کرد و از حاضرین خواست نظرات خود را در خصوص نحوه بررسی و اصلاح آئین نامه ها اعلام کنند.
دکتر خبیری عضو کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال در این خصوص گفت: بررسی و اصلاح آئین نامه های فوتبال در این مقطع لازم و ضروری است. البته در این بین باید هماهنگی و همکاری لازم با فدراسیون فوتبال انجام شود.
وی در این رابطه به برگزاری نشست های مشترک میان این دو نهاد اشاره کرد و افزود: حرکت اتحادیه در هر حال همسو با فدراسیون خواهد بود و ما موضع متفاوتی نداریم. در همین راستا من فکر می کنم بهتر است اتحادیه قانونا به عضویت فدراسیون درآید تا مشکل قانونی دیگری وجود نداشته باشد که طبق اساسنامه مشکلی برای عضویت اتحادیه در فدراسیون وجود ندارد.
خبیری همچنین در خصوص اصلاح مقررات و آئین نامه ها گفت: قوانین و اصلاحات باید مطابق با قوانین و چهارچوب های فیفا و AFC باشد.
کاظم اولیایی مدیرعامل باشگاه همدان نیز در این خصوص گفت: اتحادیه در محور اصلی خودش فعال است. جمع حاضر متشکل از خبرگان فوتبال است و 600 سال تجربه در این جمع دیده می شود. باید اشکالات آئین نامه ها بر طرف شود و اصلاحاتی به وجود آوریم.
صادق درودگر معاون اجرایی اتحادیه نیز در خصوص اصلاح آئین نامه اظهار داشت : ما خوشحالیم که اتحادیه تبدیل به اطاق فکر فوتبال شده است. چند جلسه با مسئولان فدراسیون داشتیم و مکاتباتی کردیم که فدراسیون موضوع را به آقای عزیز محمدی رئیس سازمان لیگ ارجاع داده اند. ما در این موضوع با همکاری و هماهنگی فدراسیون و سازمان لیگ حرکت می کنیم.
در ادامه دکتر حسن غفاری، مسعود رضاییان، علی اصغر مانوسی فر، اردشیر لارودی، محمد فنایی، مهرداد حاجی خانی، منصور امیر آصفی، حسن امین بخش، دکتر حمید قاسمی و.. مطالبی در خصوص تدوین آئین نامه ها و مقررات فوتبال کشور و ایجاد بستری مناسب جهت قانونمندی و قانون مداری این رشته و نیز تطبیق آئین نامه های کشورهای صاحب فوتبال بیان کردند که در پایان مقرر شد در جلسه بعدی، بررسی آئین نامه سازمان لیگ در دستور کار قرار بگیرد.
شماره 099 ساعت 18:07 تمام
۰ نفر