۲۴ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9885764
T T
۰ نفر

یزدانی خرم: کشتی راه خود را بازیافته است

۲۴ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9885764
یزدانی خرم: کشتی راه خود را بازیافته است ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/09/24 ورزش.کشتی.محمدرضا یزدانی خرم رئیس فدراسیون کشتی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا خاطرنشان کرد: با در پیش بودن پیکارهای جام جهانی کشتی آزاد در تهران و همچنین رقابتهای بین المللی جامهای جهان پهلوان تختی و یادگار امام/ره/، کشتی اکنون راه خود را بازیافته است.
محمدرضا یزدانی خرم در این گفت و گو خاطرنشان کرد: اگرچه نمی توان ناکامی کشتی ایران را در بازیهای المپیک 2008 پکن بدست فراموشی سپرد، اما باید با امید و خوشبینی به آینده نگریست و روزهای خوب و خوشی را برای کشتی کشورمان در هر دو رشته آزاد و فرنگی پیش بینی کرد.
وی تصریح کرد: در سال میلادی آینده، کشتی کشورمان مثل هر سال شرکت در پیکارهای کشتی قهرمانی آسیا و جهان در رده های سنی مختلف را در دستور کار و برنامه اصلی خود دارد که حضور در پیکارهای کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی بزرگسالان جهان در شهر کپنهاگ پایتخت دانمارک از اهمیت خاص و ویژه ای برخوردار است.
رئیس فدراسیون کشتی گفت: به لحاظ برگزاری مسابقه های لیگ برتر کشتی آزاد باشگاههای ایران که از دو هفته پیش شروع شده و درگیر بودن کشتی گیران آزادکار با این رقابتها، کشتی فرنگی ما فعلا یک گام جلوتر از کشتی آزاد در راه آماده سازی خود است.
یزدانی خرم اضافه کرد: مرحله دوم اردوی آماده سازی تیم ملی کشتی فرنگی ایران از فردا/دوشنبه/ زیرنظر کادر فنی این تیم از جمله محمد بنا (سرمربی ) در محل خانه کشتی برپا می شود.
کشتی گیران فرنگی کار برای شرکت در رقابتهای بین المللی جام وهبی امره در ترکیه و سپس رقابتهای بین المللی جام یادگار امام/ره/ در شهر قم آماده می شوند.
وی افزود: برای برگزاری رقابتهای بین المللی کشتی فرنگی جام یادگار امام/ ره/ در قم که مثل هر سال در اسفند ماه برگزار خواهد شد، از تیم های کشورهای صاحب نام کشتی فرنگی دنیا از جمله روسیه، ترکیه، اوکراین، گرجستان، قزاقستان، ازبکستان، لهستان، جمهوری آذربایجان و ارمنستان دعوت به عمل آمده است.
یزدانی خرم گفت: شرکت کشتی گیران فرنگی کار ما در دو رقابت بین المللی جامهای وهبی امره در ترکیه و یادگار امام/ره/ در قم در واقع زمینه ای برای آماده سازی آنها به منظور شرکت در مسابقه های کشتی قهرمانی سال 2009 آسیا خواهد بود.
وی افزود: خوشبختانه اکنون ارتباط خوبی بین محمد دلیریان مدیر فنی تیم های ملی کشتی فرنگی ایران و محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان ایران بوجود آمده و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.
رئیس فدراسیون کشتی درباره تیم ملی کشتی آزاد ایران اظهار داشت: اگرچه اردوی تیم ملی کشتی آزاد ایران به خاطر برگزاری رقابتهای لیگ برتر هنوز تشکیل نشده و این اردو با خاتمه لیگ برتر برپا خواهد شد، اما کشتی گیران آزادکار جملگی زیرذره بین اعضای کادر فنی تیم ملی هستند و در صورت آماده بودن به اردوی تیم ملی ایران دعوت خواهند شد.
مربیان تیم ملی کشتی آزاد ایران و حتی محمدعلی صنعتکاران مدیر فنی تیم های ملی کشتی آزاد، کشتی گیران آزادکار را در رقابتهای لیگ برتر کاملا زیرنظر گرفته اند تا بهترین ها و آماده ترین نفرات را به اردوی تیم ملی دعوت کنند.
وی افزود: ابراهیم مهربان کشتی گیر اسبق تیم ملی کشتی آزاد ایران در وزن فوق سنگین و قهرمان اسبق آسیا در اواسط دهه 90 میلادی، روز شنبه به عنوان مربی ویژه کشتی گیران سنگین وزن به کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد ایران اضافه شد تا ترکیب این کادر کامل شود.
یزدانی خرم گفت: برای برگزاری پیکارهای جام جهانی کشتی آزاد و همچنین رقابتهای بین المللی جام جهان پهلوان تختی در تهران، مسابقه های لیگ برتر باید به موقع و حداکثر تا اواسط بهمن ماه خاتمه پیدا کند چرا که یک ماه پس از آن، برگزاری جام جهانی و جام تختی را در دستور کار خود خواهیم داشت رئیس فدراسیون کشتی در پایان صحبت های خود، بار دیگر جوانگرایی در ارکان مختلف کشتی از جمله تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران و حتی در کادر فنی این تیم ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: هدف جوانگرایی است که در اولویت نخست برنامه های فدراسیون کشتی قرار دارد.
شماره 042 ساعت 14:09 تمام
۰ نفر