۱۳ آبان ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9882854
T T
۰ نفر

مدیرکل دفتر توسعه ورزش بانوان:

۱۳ آبان ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9882854
مدیرکل دفتر توسعه ورزش بانوان: 30 تا 50 درصد از اعتبار فدراسیون ها به توسعه ورزش بانوان اختصاص یافت ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/08/13 ورزش.بانوان .قهرمانی مدیر کل دفتر توسعه ورزش بانوان سازمان تربیت بدنی و عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک اعلام کرد: 30 تا 50 درصد کل اعتبارات هر فدراسیون به توسعه ورزش بانوان اختصاص یافته است.
به گزارش خبرنگار ایرنا از سازمان تربیت بدنی، رباب شهریان افزود: این سرمایه گذاری در کنار برنامه ریزی مناسب آینده درخشانی را برای ورزش بانوان ایران در کسب سهمیه های بیشتر در بازی های آسیایی گوانگ جو و المپیک لندن به دنبال خواهد داشت.
وی از حضور بانوان ورزشکار کشورمان در 6 رشته بازی های همبستگی کشورهای اسلامی خبر داد و یادآور شد: بانوان ورزشکار ما در این مسابقات در رشته های کاراته،تکواندو، شمشیربازی، تیراندازی، شطرنج و دوومیدانی حضور خواهند داشت.
وی گفت: به گونه ای برنامه ریزی خواهیم کرد که در همه این شش رشته حضور موفقیت آمیز همراه با درخشش داشته باشیم.
شهریان بر حضور 150 ورزشکار زن در بازی های آسیایی گوانگ جو گفت: بی تردید بانوان کشورمان توانایی بالایی در عرصه های مختلف به ویژه در ورزش دارند برهمین اساس اگر در این بخش با سرمایه گذاری و برنامه ریزی لازم پیش برویم دستیابی به این هدف امکان پذیر است.
وی گفت: به دنبال آن هستیم که این حضور کمی با کسب مدال های ارزشمند و رنگارنگ همراه باشد تا شاهد تاثیر ورزش بانوان در ارتقای جایگاه کاروان ورزش ایران در جدول توزیع مدال ها باشیم.
عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک با بیان اینکه بانوان هم اکنون در 44 رشته ورزشی فعال هستند، گفت: در این میان بانوان ما در 37 رشته در عرصه های مختلف بین المللی حضور دارند.
وی با تشریح سیاست سازمان تربیت بدنی در حوزه بانوان گفت: در نظر داریم حضور مان همراه با درخشش و افتخار آفرینی در رویدادهای مهمی نظیر بازی های آسیایی باشد و بر این اساس رشته های ورزشی که شانس مدال آوری بیشتری دارند اولویت بندی شده اند.
شهریان تصریح کرد: برای آن دسته از رشته هایی که شانس کسب مدال ندارند نیز باید برنامه ریزی کرد تا این رشته ها خود را به رقیبان مطرح آسیایی برسانند.
وی افزود : برای رسیدن به اهداف مدنظر در ورزش بانوان سعی خواهد کرد که در کمیته ملی المپیک با تقویت بحث نظارتی و کنترل فعالیت های ورزش بانوان روز به روز ورزش قهرمانی در این بخش رشد و ارتقا یابد.
مدیر کل دفتر توسعه ورزش بانوان درباره فعالیت زنان کشورمان در حوزه ورزش همگانی نیز گفت: در همایش های ورزش همگانی که در سراسر کشور برگزار می شود بین 60 تا 70 درصد شرکت کنندگان را بانوان تشکیل می دهند.
به گفته شهریان ، بی تردید با روی آوردن بانوان به ورزش فرهنگ ورزش در خانواده ها نهادینه شده و در آینده ثمرات این مشارکت خوب و ارزنده را شاهد خواهیم بود.
شماره 064 ساعت 16:21 تمام
۰ نفر