۱۳ آبان ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9882809
T T
۰ نفر
پنجعلی: تیم های فوتبال پایه در ایران از ریشه خراب است ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/08/13 ورزش.ورزش های توپی .فوتبال کاپیتان پیشین تیم ملی ایران، معتقد است که کار تیم های پایه در فوتبال ایران از ریشه ویران و خراب است.
محمد پنجعلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در باشگاه ها هیچ گونه امکاناتی برای تیم های پایه وجود ندارد و هیچ هزینه ای برای آنها در نظرگرفته نمی شود پس نباید از فوتبال جوانان توقع موفقیت داشته باشیم.
وی افزود: تیم های بزرگ باشگاهی در فوتبال ایران همیشه به دنبال نتیجه و رضایت هواداران هستند و هیچ تیمی به دنبال تشکیل تیم های پایه و تقویت آن نیست.
پنجعلی دولتی بودن باشگاه ها را یکی دیگر از دلایل تقویت نشدن تیم های پایه دانست و گفت: باشگاه ها هیچ گونه درآمدی ندارند و اگر هزینه ای به آنها پرداخت شود خرج تیم اصلی می شود.
کاپیتان اسبق تیم پرسپولیس با اشاره به شکست تیم جوانان ایران در بازیهای جوانان آسیا ادامه داد: تا زمانی که بدنه تیم های پایه فوتبال را قوی نکنیم نمی توانیم انتظار موفقیت داشته باشیم.
به گفته وی، موفقیت در یک مسابقه بین المللی نباید سبب شود واقعیت های فوتبال ایران نادیده گرفته شود.
وی در خصوص شکست 4-2 تیم جوانان در برابر ژاپن خاطرنشان کرد: جوانان ایران زحمت کشیدند و نباید با این امکانات توقع پیروزی در برابر ژاپن را از آنها داشته باشیم.
وی با اشاره به این که بی برنامگی مشکل اصلی فوتبال ایران است، گفت: در فوتبال ایران این مساله به یک عادت تبدیل شده که نزدیک به مسابقات بازیکنان را جمع کنیم و تیمی ناآماده را مسابقات اعزام کنیم.
پنجعلی بیان داشت: بازی های تدارکاتی و آمادگی کامل برای حضور در رقابتها نیز اصلی فراموش شده در فوتبال ایران است.
کارشناس فوتبال ایران اظهارداشت: از این تیم نباید توقع داشته باشیم در مقابل تیمی موفق که یک تیم حاضر در جام جهانی است، بازی کند.
تیم فوتبال جوانان ایران درمرحله مقدماتی رقابت های قهرمانی آسیا و انتخابی جام جهانی حضور پیدا کرد که با دو شکست پی در پی برابر تیم های عربستان و ژاپن از صعود به دور بعدی رقابتها بازماند.
مسابقات فوتبال زیر 19 سال قهرمانی آسیا و انتخابی جام جهانی از 10 تا 24 آبان ماه در دو شهر دمام و الخویار عربستان در حال برگزاری است.
شماره 019 ساعت 11:06 تمام
۰ نفر