۹ شهریور ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9878594
T T
۰ نفر
نظرسنجی ایرنا/ برای اعتلای دوباره کشتی چه باید کرد؟ نوربخش: باید برای موفقیت کشتی در المپیک 2012 برنامه ریزی 4 ساله شود ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/06/09 ورزش.کشتی .نوربخش.4 مربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی ایران اعلام کرد: برای موفقیت و اعتلای دوباره کشتی به ویژه رشته فرنگی در بازیهای المپیک 2012 لندن باید برنامه ریزی 4 ساله شود.
ناصر نوربخش روز شنبه در گفت وگو با افزود: متاسفانه برنامه ریزی فدراسیون کشتی از ایام گذشته برای حضور در بازیهای المپیک یک ساله بوده است که همین اقدام غلط باعث می شود که نتایج قابل توجه ای در این بازیها کسب نشود.
وی ادامه داد: اما چنانچه فدراسیون کشتی خواهان موفقیت کشتی در هر دو رشته در بازیهای المپیک 2012 است، باید از همین امروز برای رسیدن به این مهم برنامه ریزی صحیح و علمی را در دستور کار قرار دهد.
نوربخش اضافه کرد: به اعتقاد من باید تغییرات ملموسی نیز در ارکان فنی کشتی فرنگی ایجاد شود و افراد تحصیل کرده و کارآزموده باید در راس تیم ملی کشتی فرنگی قرار بگیرند.
وی در خصوص علت ناکامی کشتی فرنگی در بازیهای المپیک 2008 پکن اضافه کرد: برنامه ریزی غلط و غیر علمی کادر فنی تیم ملی باعث شد که کشتی گیران فرنگی کار در المپیک عملکرد قابل قبولی را از خود به ثبت نرساندند.
این مربی اهل شهریار افزود: کشتی گیران فرنگی کار در مبارزات خود از نظر جسمانی بسیار ناتوان نشان دادند، چرا که در طول تمرینات درون اردویی برنامه ریزی مناسبی برای تقویت قوای جسمانی آنها تدوین نشده بود.
نوربخش گفت: علی محمدی کشتی گیر وزن 66 کیلوگرم کشتی فرنگی کشورمان در رقابتهای گزینشی ایتالیا، کشتی گیر بلاروس را با نتیجه 7 بر 0 شکست می دهد اما در المپیک به این کشتی گیر می بازد، آیا کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی علت این شکست را به خوبی آنالیز و تفسیر کرده اند ؟ وی در پایان به این نکته اشاره کرد که کشتی گیران فرنگی کار در بازیهای المپیک نتوانستند المپیکی کشتی بگیرند.
شماره 029 ساعت 13:13 تمام
۰ نفر