۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9869533
T T
۰ نفر

به بهانه برگزاری رقابتهای انتخابی تیم ملی کشتی آزاد -

۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9869533
به بهانه برگزاری رقابتهای انتخابی تیم ملی کشتی آزاد - انتخاب یا انتصاب ؟ ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/02/15 رئیس فدراسیون کشتی پس از در اختیار گرفتن مسوولیت ورزش اول مملکت ، به دفعات از اجرای عدالت و برگزاری رقابتهای انتخابی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران سخن به میان آورده بود.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، بر اساس همین صحبت ها بود که کشتی گیران مطرحی همچون مراد محمدی ، رضا یزدانی ، سعید ابراهیمی و علیرضا حیدری که زمستان سال گذشته از حضور در رقابتهای انتخابی تیم ملی کشتی آزاد ایران در اصفهان امتناع کرده بودند ، از سوی فدراسیون کشتی کنار ماندند و حق شرکت در اردوی تیم ملی ایران را نیافتند.
اما در چند روز گذشته ، اظهارات بعضی از دست اندرکاران کشتی آزاد ایران ، اسباب نگرانی جامعه پر افتخار کشتی را فراهم کرده است. این مسوولان به کرات در اظهارات خود گفته اند با توجه به زمان کمی که تا آغاز بازیهای المپیک 2008 پکن باقی مانده است ، برگزاری رقابتهای انتخابی تیم ملی نمی تواند به نفع کشتی آزاد ایران باشد.
این افراد تاکید کرده اند که حتی می توان در بعضی وزن ها ، بدون برگزاری رقابت انتخابی ، کشتی گیران مورد نظر را برای بازیهای المپیک انتخاب و گزینش کرد.
اما جامعه کشتی هنوز در این زمینه ، حجت را بر خود تمام شده نمی داند چرا که تا زمانیکه رئیس فدراسیون کشتی در این خصوص موضع گیری شفاف و صریحی نداشته باشد ، نمی توان کار را تمام شده دانست.
امروز کشتی ما درست است که نمی تواند 6ماه دوم سال گذشته را که در خواب گذراند ، جبران کند ولی قادر است با توجه به در اختیار داشتن کشتی گیران توانمند و با انگیزه ، به نتایج خوبی در بازیهای المپیک 2008 پکن دست پیدا کند.
باید حوادث به وقوع پیوسته در پیکارهای کشتی قهرمانی سال 2007 جهان در باکوی جمهوری آذربایجان و مسابقه های آسیایی سال 2008 در کره جنوبی را بدست فراموشی سپرد و با برنامه ریزی حساب شده و خیلی دقیق و روشن ، هیچ روزی را بی تفاوت سپری نکرد.
کشتی همواره امید مسوولان و مقامات ورزشی برای کسب مدال در مسابقات جهانی و بازیهای المپیک است و به طور کلی ، سابقه و تاریخچه این ورزش در سراسر دنیا به ایران نسبت داده می شود.
شاید کمتر کشوری را در دنیا بتوان یافت که مردمان آن در تمامی سنین ، اینگونه عاشقانه علاقه مند به این رشته ورزشی باشند.
حمایت از پشتوانه های ورزش کشتی و اعتقاد راسخ به اجرای عدالت با برگزاری رقابتهای انتخابی تیم ملی می تواند در نهایت موجب سربلندی ایران در بازیهای المپیک 2008 پکن شود.
برگزاری رقابتهای انتخابی تیم ملی کشتی آزاد در هر شرایطی می تواند باعث انگیزش کشتی گیران جوان و مستعد شود.
به اعتقاد ما ، نخستین اقدام فدراسیون کشتی باید گزینش نفرات تیم ملی کشتی آزاد ایران از طریق برگزاری رقابتهای انتخابی ، آن هم سر وزن قانونی باشد تا بدانیم موجودیت واقعی کشتی ما برای شرکت در بازیهای المپیک چگونه است.
شماره 012 ساعت 09:12 تمام
۰ نفر