۱۸ فروردین ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9867215
T T
۰ نفر
سلیمانی : معصومی می تواند مدال طلای المپیک پکن را کسب کند ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/01/18 ورزش دارنده مدال طلای مسابقه های کشتی آزاد قهرمانی سال 1989 جهان در مارتینتی سوئیس گفت : با توجه به توانمندی هایی که در فردین معصومی سراغ دارم ، او می تواند مدال طلای کشتی آزاد بازیهای المپیک 2008 پکن را کسب کند.
علیرضا سلیمانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد : بعد از چند سال ، یک کشتی گیر سنگین وزن در تیم ملی کشتی آزاد کشورمان پیدا شد که می توان روی مدال طلای او در بازیهای المپیک حساب باز کرد.
وی ادامه داد : معصومی از جسارات بالایی در کشتی برخودار است و همانند دوران جوانی من به خوبی زیرگیری می کند و همانند یک کشتی گیر سبک وزن به پاهای حریف خود می رسد.
وی افزود : البته این به آن معنا نیست که کشتی گیران سنگین وزن یک دهه گذشته تیم ملی کشتی آزاد ایران از توانمندی های پائینی برخودار بوده اند اما من می خواهم بگویم که می توان برای فردین معصومی ، کسب مدال در بازیهای المپیک را تصور کرد.
کشتی گیراسبق سنگین وزن تیم ملی کشتی آزاد ایران درباره ورزش کشتی گفت : دنیای کشتی گیری عالم خاصی دارد و هر کشوری با توجه به فرهنگ و آداب و سنن خود به این ورزش بها می دهد. در کشور ما نیز این رشته ، ریشه در فرهنگ و تاریخ دارد.
وی تاکید کرد : مردم کشتی دوست ایران با تعصب و حساسیت خاصی به این ورزش عشق می ورزند و طبعا توقع و تصور دیگری از ورزش اول خود دارند. عشق ورزی ایرانی ها به کشتی زبانزد عام و خاص است و جهانیان با توجه به سابقه و شناختی که از کشتی ایران دارند ، همواره بر این نکته صحه گذاشته اند که ایرانیان صاحب کشتی هستند.
سلیمانی اضافه کرد : کشتی از حالت پهلوانی خود فاصله زیادی گرفته است و دیگر تماشاگران قدیمی و کشتی شناس خبره ، شاهد فن و بند و فنون اصیل کشتی نیستند. در واقع قوانین فیلا ، کشتی را از فن و تکنیک ساقط و تهی کرده و به آن فقط چاشنی سرعت اضافه کرده است.
به عبارتی دقیق تر ، دیگر اثری از کشتی و کشتی گیر بر دایره طلایی کشتی دیده نمی شود و کشتی امروز شباهت بیشتری به گرگم به هوا دارد تا یک ورزش پهلوانی و زورآزمایی.! وی در مورد عملکرد تیم ملی کشتی ازاد ایران درمسابقه های آسیایی کره جنوبی گفت : می توان به طور صریح گفت که تیم ملی کشتی آزاد کشورمان دررقابتهای آسیایی کره جنوبی ناکام بود.
سلیمانی درپایان تصریح کرد : کسب عنوان نایب قهرمانی دراین رقابتها به هیچ وجه توجیح پذیر نیست و باید کادرفنی تیم ملی ایران ، علت این ناکامی را بیان کند تا حداقل ازتکرار آن دربازیهای المپیک 2008 پکن جلوگیری به عمل آید.
ورزشی. 9140** ** 1589 شماره 050 ساعت 14:31 تمام
۰ نفر