۷ فروردین ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9866714
T T
۰ نفر

ورود تنیس بازان صرب به باشگاه بزرگان تنیس جهان

۷ فروردین ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9866714
ورود تنیس بازان صرب به باشگاه بزرگان تنیس جهان ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 07/01/87 ورزش قهرمانی نوواک یوکوویچ در مسابقات تنیس ازاد استرالیا ، صربستان را وارد باشگاه بزرگان تنیس جهان کرد.
این کشور که در رشتههای فوتبال ،بسکتبال و هندبال از قدرتهای جهانی محسوب می شود با قهرمانی یوکوویچ در بهمن ماه گذشته درمسابقات تنیس ازاد استرالیا در این رشته نیز خود را جزو مدعیان قرار داد..
البته پیش از یوکوویچ، تنیسبازان چیرهدستی چون آنا ایوانوویچ (در حل حاضر نفر دوم رده بندیهای جهانی ) و یلنا یانکوویچ (نفر سوم درجهان ) نگاهها را متوجه این کشور کوچک کرده بودند.
پایگاه اینترنتی دویچه وله در مطلبی درباره علت موفقیت صربها در صحنه تنیس جهان نوشت : کارشناسان یکی از دلایل مهم موفقیت سه قهرمان صربی را خروج آنها از کشور شان میدانند. یوکوویچ در سن دوازدهسالگی به آلمان رفت و در شهر مونیخ زیر دست نیکی پیلیچ، مربی نامدار کرواسی، آموزش دید.
پیلیچ که پیشتر با تنیسبازان آلمانی، از جمله بوریس بکر، اشتفی گراف و میشائیل اشتیش در سطح جهان مطرح شده بود، در مورد یوکوویچ میگوید: -معمولا از سنین شانزده - هفدهسالگی میتوان تشخیص داد که یک تنیسباز میتواند موفق شود یا نه، اما نوواک یک استثنا بود. زمانی که او چهارده سال داشت، گفتم: این پسر روزی تنیسباز بزرگی خواهد شد<.
دو تنیسباز نامدار دیگر صرب هم در سنین پایین، کشورشان را ترک کردند.
یلنا یانکوویچ در سن دوازدهسالگی به آمریکا رفت و آنا ایوانوویچ به سوییس . ستارههای دنیای تنیس، خود میگویند که شرایط در صربستان برای موفقیت در سطح جهانی بسیار نامساعد بود.
یانکوویچ برای مثال از مرکز ورزشی بلگراد یاد میکند: -باد به شدت از سوراخهای سقف وارد سالن میشد و با خود سرما میآورد. ما با انگشتهای یخزده تمرین میکردیم <.
اما پیلیچ زندگی در کشورهایی که امکانات بیشتری برای تمرین دارند، را دلیلی ناچیز برای موفقیت این ورزشکاران دانسته و بر شخصیت آنها تاکید میکند و معتقد است که در دنیای تنیس علاوه بر قدرت بدنی و هوش و پشتکار، جذبه و کاریزما نقش بزرگی بازی میکنند.
به گفته او، سه تنیسباز صربی از این دو ویژگی نیز برخوردارند. پیلیچ برای اثبات ادعای خود به بوریس بکر، اشتفی گراف و میشائیل اشتیش اشاره میکند که دارای جذبه و کاریزمای فوقالعادهای هستند.
شماره 003 ساعت 09:31 تمام
۰ نفر