۱۸ دی ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9831676
T T
۰ نفر

انتقاد بلاتر از کمیته بین المللی المپیک

۱۸ دی ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9831676
انتقاد بلاتر از کمیته بین المللی المپیک ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/10/18 ورزش.خارجی.فوتبال تهران - رییس فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) از کمیته بین المللی المپیک (IOC( انتقاد کرد و گفت: این کمیته مثل یک کدبانو دارایی هایش را اداره می کند.
به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، سپ بلاتر که از سال 1999 تا کنون یکی از اعضای کمیته بین المللی المپیک است همچنین از برنامه های فیفا در مبارزه با فساد دفاع کرد و آنها را شفاف تر از اقدامات IOC خواند.
وی که برای حضور در مراسم افتتاحیه پانزدهمین دوره رقابت های جام ملت های آسیا به قطر رفته بود، اظهار داشت: هرکسی می تواند حساب های ما را بررسی کند. این امکان از زمانی که من ریاست فیفا را بر عهده گرفته ام، وجود دارد. اما کمیته بین المللی المپیک مثل یک کدبانو پول می گیرد و خرج می کند. این سازمان هیچ شفافیتی در برنامه هایش ندارد. این کمیته مثل یک باشگاه است. از 115 عضو آن فقط 45 عضو مستقیما در رابطه با ورزش کار می کنند.
70 عضو دیگر خود اعضایشان را انتخاب می کنند. اگر می خواهید بدانید کجای دنیا هنوز شاه و شاهزاده دارد، نگاهی به فهرست اعضای کمیته بین المللی المپیک بیاندازید.
رییس فیفا در ادامه به علی بن الحسین شاهزاده اردن که روز پنجشنبه به عنوان نایب رییس این فدراسیون انتخاب شد، اشاره کرد و به مزاح گفت: ما فقط یک شاهزاده داریم.
اما کمیته بین المللی المپیک نیز در واکنش به اظهارات بلاتر ساکت ننشست و در بیانیه ای اعلام کرد، دارایی های این کمیته به صورت حرفه ای اداره می شود و کاملا شفاف است.
IOC در بیانیه خود آورده است: این کمیته از سال 1998 تا کنون از استانداردهای بین المللی گزارش مالی پیروی می کند و هر دو سال یکبار این گزارش ها را به اطلاع عموم می رساند. بیش از 90 درصد درآمد کمیته بین کمیته های برگزاری بازی های المپیک، فدراسیون های بین المللی و کمیته های ملی المپیک توزیع می شود.
بنابراین گزارش، انتقادهای بلاتر از کمیته بین المللی المپیک بی ارتباط با تحقیقات کمیته اخلاقی IOC در مورد اتهام تبانی برخی از اعضای سابق فیفا در دهه 1990 نیست.
کمیته بین المللی المپیک پس از انتشار گزارش شبکه بی.بی.سی در مورد پرداخت های پنهانی به سه عضو با سابقه کمیته اجرایی فیفا در سال 1995 که از سال 2001 به عضویت این کمیته درآمده اند، تصمیم گرفته است تحقیقاتی را در این زمینه انجام بدهد.
1440**9126 شماره 023 ساعت 11:10 تمام
۰ نفر