۲۳ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9829852
T T
۰ نفر

بازی های ساحلی آسیا؟

۲۳ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9829852
بازی های ساحلی آسیا؟ حاشیه های دیدار تیم فوتبال ایران و بحرین ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/09/23 ورزش.بازی های ساحلی آسیا.ایران و اردن.فوتبال مسقط - تیم فوتبال ساحلی ایران ساعاتی پیش موفق شد با هشت گل در برابر سه گل تیم یمن ، به مرحله نیمه نهایی دومین دوره بازی های ساحلی آسیا راه پیدا کند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، این دیدار در دهکده بازی های شهر المصنا واقع در 180 کیلومتری شهر مسقط برگزار شد .
تیم کشورمان در وقت نخست این دیدار با نتیجه 3 بر یک از حریف خود پیش افتد و مسلم مسی گر نخستین گل ایران را در این دیدار به ثمر رساند و علی نادری کاپیتان تیم ملی کشورمان نیز در اواخر وقت نخست دو گل دیگر برای کشورمان زد تا نتیجه سه بر صفر شود.
بازیکنان یمن نیز در وقت اول بازی در شروع مجدد موفق شدند به یک گل دست پیدا کنند، البته شوت بازیکنان یمن پس از برخورد بر روی زمین در نزدیکی دروازه بان ، با تغییر مسیر وارد دروازه شد.
در وقت دوم این بازی، تیم فوتبال ساحلی ایران بازی هجومی تری از خود به نمایش گذاشت و در دقایق ابتدایی محمد احمدزاده گل چهارم و مهران مرشدی زاده از روی ضربه پنالتی نزدیک دروازه، گل پنجم ایران را وارد دروازه یمن کرد.
در فوتبال ساحلی جریمه هر خطا، زدن ضربه پنالتی از منطقه ای است که خطا صورت گرفته است.
پس از این گل بازیکنان یمن بار دیگر موفق شدند یکی دیگر از گل های خورده را جبران کنند و نتیجه بازی 5 بر 2 شود به مانند گل اول یمنی ها ، این بار هم توپ در نزدیکی دروازه بان ایران به زمین خورد و با تغییر جهت وارد دروازه ایران شد.
در اواخر این وقت ، بازیکن یمن با یک ضربه فنی موفق شد سومین گل این تیم را وارد دروازه ایران کند تا بازی در وقت دوم با نتیجه 5 بر 3 به پایان برسد.
در وقت سوم این بازی ، ملی پوشان کشورمان بازی منطقی تری انجام دادند و در چندین نوبت از مناطق مختلف زمین دروازه حریف را نشانه رفتند که دو بار توپ به تیر دروازه یمن برخورد کرد.
** اعتراض و اخراج یمنی ها یمنی ها که در وقت سوم اسیر بازی تاکتیکی و تکنیکی ایرانی ها شده بودند، مکررا از قضاوت داوران این دیدار انتقاد کردند که سرانجام برخی از بازیکنان این تیم با کارت های زرد روبرو شدند.
در اواسط وقت سوم، عبدالهی با دو شوت مستقیم موفق شد دو گل با ارزش برای کشورمان به ثمر برساند پس از او، علی نادری کاپیتان تیم فوتبال ساحلی ایران گل دیگری به ثمر رساند تا تیم ایران هشت بر سه از حریف خود پیش بیفتد.
در اواخر وقت سوم یکی از بازیکنان یمن در یک حرکت غیر ورزشی به دروازه بان ایران ضربه زد که با کارت قرمز مستقیم داور مواجه شد.
** حضور دبیرکل کمیته ملی المپیک در جایگاه مهمان ویژه بهرام افشارزاده خود را به محل برگزاری این دیدار رسانده بود تا از نزدیک شاهد عملکرد بازیکنان ایران باشد ، وی پس از پایان بازی ضمن تمجید از عملکرد ملی پوشان کشورمان با آنها عکس های یادگاری گرفت.
** حضور ایرانیان مقیم عمان و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در جایگاه تماشاگران تعداد 200 نفر از ایرانیان مقیم کشور عمان و کشورهای حاشیه خلیج فارس به مانند بازی های گذشته تیم فوتبال ساحلی ایران خود را به دهکده بازی های شهر المصنا رسانده بودند تا از نزدیک شاهد پیروزی تیم ملی کشورمان باشد.
**پخش مستقیم بازی های تیم فوتبال ساحلی ایران در تلویزیون عمان تمامی دیدارهای تیم ملی فوتبال ایران از تلویزیون سراسر عمان به صورت مستقیم پخش شده است، یکی از مسوولان برگزاری مسابقات در این خصوص گفت که به دلیل پر گل بودن بازی های ایران و احتمال رویارویی این تیم در فینال مسابقات با تیم ساحلی عمان، مسوولان صدا و سیمای این کشور بازی ایران را نشان می دهند.
** عمانی ها هم فوتبالیست های ایرانی را تشویق کردند بازی های زیبای تیم فوتبال ساحلی ایران ، باعث شده بود که عمانی های حاضر در ورزشگاه المصنا از اواسط بازی به بعد، تیم ایران را تشویق کنند.
این در حالی است که به گفته حاضرین ، برای اولین بار است که یک کشور عربی در مواجه ایران با یک کشور دیگر عرب زبان، از ایرانی ها حمایت می کردند.
یکی از تشویق کنندگان اعلام کرد که عملکرد بازیکنان ایران و شور و شوق مردم ایرانی حاضر در ورزشگاه ، هر انسانی را وادار می کند که این تیم را تشویق کند.
** سرمربی برزیلی ایران نظاره گر بازی امارات و ژاپن مارکو اکتاویو سرمربی برزیلی کشورمان ، پس از پایان بازی به جایگاه تماشاگران رفت تا دیگر بازی نیمه نهایی میان دو تیم ژاپن و امارات متحده عربی را نظاره کند.
براساس اعلام سایت بازی ها، برنده این دیدار فردا حریف ایران در مرحله نیمه نهایی خواهد بود.
در نخستین بازی مرحله نیمه نهایی تیم چین موفق شد با نتیجه نزدیک شش بر پنج تیم سوریه را حذف کند.
تا ساعاتی دیگر امارات متحده عربی با ژاپن بازی می کند و ساعت 18 و 15 دقیقه به وقت تهران تیم عمان میزان مسابقات در برابر تیم بحرین قرار خواهد گرفت.
چهار تیم راه یافته به مرحله نیمه نهایی روز چهارشنبه دو دیدار مرحله نیمه نهایی را برگزار می کنند.
دومین دوره بازی های ساحلی آسیا از روز چهارشنبه هفته گذشته به طور رسمی آغاز شده است و تا 25 آذرماه در عمان جریان دارد.
این بازی ها یک رویداد چند ورزشی است که هر دو سال یکبار و در سال های زوج میلادی برگزار می شود.
نخستین دوره این بازی ها با شرکت اعضای شورای المپیک آسیا در سال 2008 در جزیره بالی اندونزی برگزار شد.
در این دوره از بازی ها که به میزبانی عمان در جریان است، رشته های ورزشی هندبال، سپک تاکرا، فوتبال، والیبال، واترپلو، جت اسکی، بادبانی، کبدی، وودبال، پرورش اندام، شنای ماراتون، سه گانه، چوگان و اسکی روی آب برگزار می شود.
چهل و چهار کشور آسیا در این رویداد ورزشی شرکت کرده اند.
کاروان ایران در رشته های کبدی، فوتبال ساحلی و سه گانه در این رقابت ها حاضر شده است.
1346/ 3404 شماره 071 ساعت 18:02 تمام
۰ نفر